Gå til innhold

Cløtchbytte freelander 1


sjurba

Anbefalte innlegg

Har vært produktiv i dag,har fått demontert gearkassa.

Kjapt summert, du trenger ikke å demontere traversen, men transferkassa må løsnes for å komme til tre skruer som sitter bak den. Det holder å løsne fjærbena så man kan lirke løs stikkakslingene fra gearkassa.

DSC_1114.JPG

DSC_1112.JPG

DSC_1119.JPG

DSC_1115.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gode forlengere skal det ikke være nødvendig å løsne hverken transferkasse, fjærbein eller travers.

Eller... Dvs. plutselig oppdaget jeg at det er en diesel du skrur på.

 

Det har ikke jeg gjort.

Men på 1,8 bensin, som jeg har tatt et ikke nødvendig å nevne antall clutcher på, så er det ikke nødvendig.

Men jeg for min del river heller ut motoren enn den girkassa for å skifte clutch...

Å få entret spline på girkasse og transferkasse samtidig mens du ligger under bilen med girkassa oppå sølvguttene er ikke å anbefale.
Mulig jeg prøver igjen når løftebukken er på plass over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er det samme gearkasser på bensin og diesel, fatter ikke hvordan du får løsna de tre boltene som sitter skrudd fra baksiden mellom gearkassa og transfer uten å løsne transferkassa.

Løsner transferkassa kun fra girkassa.

Har aldri gjort det annerledes, så jeg kan ikke si hvorfor det funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...