sjurba Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har vært produktiv i dag,har fått demontert gearkassa. Kjapt summert, du trenger ikke å demontere traversen, men transferkassa må løsnes for å komme til tre skruer som sitter bak den. Det holder å løsne fjærbena så man kan lirke løs stikkakslingene fra gearkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Med gode forlengere skal det ikke være nødvendig å løsne hverken transferkasse, fjærbein eller travers. Eller... Dvs. plutselig oppdaget jeg at det er en diesel du skrur på. Det har ikke jeg gjort. Men på 1,8 bensin, som jeg har tatt et ikke nødvendig å nevne antall clutcher på, så er det ikke nødvendig. Men jeg for min del river heller ut motoren enn den girkassa for å skifte clutch... Å få entret spline på girkasse og transferkasse samtidig mens du ligger under bilen med girkassa oppå sølvguttene er ikke å anbefale. Mulig jeg prøver igjen når løftebukken er på plass over nyttår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjurba Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 Så vidt meg bekjent er det samme gearkasser på bensin og diesel, fatter ikke hvordan du får løsna de tre boltene som sitter skrudd fra baksiden mellom gearkassa og transfer uten å løsne transferkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Regner med at du bytter slavesylinder i samme slengen med en av GOD KVALITET?? Denne sitter som kjent innvendig på dieselen og feiler denne så er det ned med kassa på nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 På td4 sitter den vel innvendig, men ikke på gammeldieselen mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 På td4 sitter den vel innvendig, men ikke på gammeldieselen mener jeg. Ja, på TD4 sitter den innvendig. på "gamledieselen" vet jeg ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjurba Skrevet 9. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2014 Slaven sitter på yttersiden på gammeldieselen. Rakk å få lirka på plass gearkassa i dag, gikk over all forventning,nå har jeg bare igjen å skru fast resten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Så vidt meg bekjent er det samme gearkasser på bensin og diesel, fatter ikke hvordan du får løsna de tre boltene som sitter skrudd fra baksiden mellom gearkassa og transfer uten å løsne transferkassa. Løsner transferkassa kun fra girkassa. Har aldri gjort det annerledes, så jeg kan ikke si hvorfor det funker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.