Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
sjurba

Cløtchbytte freelander 1

Recommended Posts

Har vært produktiv i dag,har fått demontert gearkassa.

Kjapt summert, du trenger ikke å demontere traversen, men transferkassa må løsnes for å komme til tre skruer som sitter bak den. Det holder å løsne fjærbena så man kan lirke løs stikkakslingene fra gearkassa.

DSC_1114.JPG

DSC_1112.JPG

DSC_1119.JPG

DSC_1115.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Med gode forlengere skal det ikke være nødvendig å løsne hverken transferkasse, fjærbein eller travers.

Eller... Dvs. plutselig oppdaget jeg at det er en diesel du skrur på.

 

Det har ikke jeg gjort.

Men på 1,8 bensin, som jeg har tatt et ikke nødvendig å nevne antall clutcher på, så er det ikke nødvendig.

Men jeg for min del river heller ut motoren enn den girkassa for å skifte clutch...

Å få entret spline på girkasse og transferkasse samtidig mens du ligger under bilen med girkassa oppå sølvguttene er ikke å anbefale.
Mulig jeg prøver igjen når løftebukken er på plass over nyttår.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så vidt meg bekjent er det samme gearkasser på bensin og diesel, fatter ikke hvordan du får løsna de tre boltene som sitter skrudd fra baksiden mellom gearkassa og transfer uten å løsne transferkassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regner med at du bytter slavesylinder i samme slengen med en av GOD KVALITET?? Denne sitter som kjent innvendig på dieselen og feiler denne så er det ned med kassa på nytt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

På td4 sitter den vel innvendig, men ikke på gammeldieselen mener jeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaven sitter på yttersiden på gammeldieselen. Rakk å få lirka på plass gearkassa i dag, gikk over all forventning,nå har jeg bare igjen å skru fast resten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så vidt meg bekjent er det samme gearkasser på bensin og diesel, fatter ikke hvordan du får løsna de tre boltene som sitter skrudd fra baksiden mellom gearkassa og transfer uten å løsne transferkassa.

Løsner transferkassa kun fra girkassa.

Har aldri gjort det annerledes, så jeg kan ikke si hvorfor det funker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...