Gå til innhold

Range Rover P38 4,6 V8 selges


olavkron

Anbefalte innlegg

bilen høres svært bra ut, men diesel er mye mer ettertraktet og det nærmer seg såpass jul at folk har annet å tenke på enn å kjøpe bil. vil du få solgt den før nyttår tror jeg du må under 50 tusen egentlig, men i Februar eller Mars kan du kanskje få nærmere 60 for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olavkron, det er 2 ting som gjør at denne ikke er så lett solgt.

 

1. Du averterer med en EAS feil, som skal kunne bli i orden bare ved å slette en feilmld. Kanskje det er slik - men da burde du ta den kostnaden og få den linjen fjernet fra annonseringen din.

 

2. I tillegg er den jo betydelig bulket i 3 av 4 hjørner, og det på en slik måte at det kreves omfattende platearbeide for å få den rett igjen.

 

Får du orden på punkt 1 så vil det nok hjelpe noe, men å finne en kjøper som kan leve med ( eller er villig/ har kunnskap til å reparere ) de karrosseriskadene er nok vanskelig.

 

Dette er jo en terrengbil som også skal være ett smykke, at noen skjønnhetsbulker kler en Defender - så stemmer ikke det for en RRp38

Det er den harde sannhet -_- .

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg har valgt å legge den ut billigst av 4,6 V8 utgavene som ligger på finn.no, men har ikke bruk for denne bilen da det blir mye reising rett over nyttår. Derfor vil jeg heller selge den, så noen kan ha glede av den fremfor og ta av skiltene å parkere den i garasjen. Den lå ute før den feilmeldingen kom opp, og heller ikke da var interessen tilstedet.

 

Hva vil du mene er riktig pris for denne bilen, er det som peterder sier at den sannsynligvis ikke vil gå for mer enn 50 000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du mene er riktig pris for denne bilen, er det som peterder sier at den sannsynligvis ikke vil gå for mer enn 50 000 kr?

 

Jeg mener nå egentlig at prisen er nokså riktig, til tross for skadene. Dette er fordi jeg mener at disse bilene ligger alt for lavt priset over det hele..

Så er det jo desverre slik at bilen er ikke mere verdt i penger, enn det en potensiell kjøper er villig til å betale.

Som Gaute er inne på, ( ufortjent ) dårlig rykte bidrar jo i negativ retning, i tillegg har du elbil/ hybrid bil febern som herjer landet vårt - da er det få som synes 25 kr milen er greit.

 

Du sitter på en fantastisk bil, men du må nok investere i å få ordnet den skaden på venstre bakskjerm ihvertfall, for den ødelegger hele inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.. hehe.. ikke kost penger på å reparere skader.. det er dyrt.. sett heller ned prisen så mye som reparasjon av skade vil koste.. :) ;P

 

når det gjelder det at den står billigst av 4,6... det har ingenting å si.. de andre er overpriset.. Det ligger til salgs dieseler som er en god del billigere og de kommer alle til å bli solgt før bensin modellene.. Prisen må sammenlignes med tilstand og utseende på bilene og mest sannsynlig legges i prisklassen til de billigste med diesel motor.

 

men det er bare mine tanker om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger til salgs dieseler som er en god del billigere og de kommer alle til å bli solgt før bensin modellene.

 

Nå er det ikke helt fasiten på dette, jeg har nå fulgt litt med på trenden når det gjelder salg av RRp38 via Finn.no. de siste 5 årene

 

De raskest solgte har nå, og har alltid vært 4.6 Hse fra og med 1999. Pr dd ligger det ingen slike tilsalgs, og når de legges ut for salg forsvinner de rimelig fort . De er også ( med rette )høyere priset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke mening å virke så bastant på det.. helt enig i det du skriver.. det er jo slik at har man en bra utstyrt modell av siste årsmodellene med bensin motor som er sjeldnere så er det jo riktig at de blir solgt fortere enn annet og er verdt mer. Samme fenomet har man i Jeep verden. Grand Cherokeer med store bensin motorer som er "vanlige" modeller eller med en del skjønnhets feil så får man de kastet etter seg for noen tusenlapper ettersom ingen entusiaster er interessert i sånne biler og folk som ikke er entusiaster kjøper det heller ikke fordi det er gamle biler som bruker mye bensin. Har man en av den siste årgangen av en viss modell som har riktig farge, utstyr og lite feil så kommer alle entusiastene som ikke bryr seg om bensinforbruk å prisen går rett i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olavkron: Hvis du venter til en måned eller to over nyttår med å selge for at folk kanskje er mer interessert i bilhandling, så bør du ikke ta av skiltene på bilen før nyttår for å slippe å betale årsavgift.. privat er det mye vanskeligere å selge en bil uten skiltene på.. både at folk blir skeptiske til hvorfor den er avskiltet, men det blir også veldig vanskelig med prøvekjøring og flytting av bilen. Du bør heller bare selge den uten årsavgift for 2015 inkludert og spesifisere det i kontrakten at det er kjøper som skal betale den.

 

PS. ved første innlegget jeg skrev så hadde jeg ikke lagt så merke til bulken venstre bak på bildene.. med bulk så tror jeg egentlig ikke at du kan få særlig over 50 for den hverken nå eller nærmere våren.

 

Anbefaler å ta en tur til et karosseri verksted å høre om det er mulig å rette opp den bulken uten å måtte lakke noe på nytt og hva det evt. vil koste.. må de bruke veldig lang tid på det eller lakkere noe så lønner det seg nok ikke, men det er verdt å høre tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kone som kjører disco 4,6 99 mod med bosch innsprut forbruk ligger på litern sams da skjøøøøner je itte som vi si på toten at disel er å foretekke god jul v8 ern er mye artigggere one life livi itt :)


je mete live blush


je mente live :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...