Gå til innhold

Rypeveiens D2


finnarne

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at det blir prosjekt ut av dette.

 

Det er altså en MY 2000 Discovery 2 Td5 med automat og alt annet som hører til, første gang registrert i november, 1999.

Fargen er vel blå, og lys grå innvendig.

Den hadde en mellomlanding en 3 måneders tid i nabolaget, før noen fikk somlet seg til å ta den med på en EU-kontroll.

 

Omtrent slik så den ut utvendig ett par dager før EU-kontrollpost-4896-0-39549400-1416161184.jpg

 

 

Og innvendig

post-4896-0-02743500-1416161205.jpg

 

Eu-kontroll gikk relativt bra, med behov for nye bremseskiver (og klosser) bak som resultat.

 

Bakdøra var litt vanskelig å få opp, men nå går det også. Virker som om hele døra er litt skjevt montert.

2014-12-03 23.40.48.jpg

 

Dørtrekk på bakdøra måtte av, etterpå kom også gulvteppe med lydisolasjon av.
2014-12-04 00.50.35.jpg

 

Jeg vet ikke hvor mye gulvteppe med isolasjon bak i Disco2 skal veie, men det var tungt nok.

 

Fant ut at det skal veie 10 kg. Det var såvidt jeg klarte å løfte det som var i bilen. S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nå er teppet til bagasjerommet tørket endel. Men det var mere fuktighet.

 

Først måtte forsetene ut:

1418082007_0.jpg

 

Deretter var det å ta ut teppet foran baksetene, og teppet på fører og passasjersiden. Godt mulig teppet foran egentlig er i en del, men det kom ut som 2. Midtkonsolen måtte løsnes for å få ut teppet på passasjersiden.

1418082088_0.jpg

 

Nå er det ute, teppene ligger til tørk, og det er tørk på i bilen. Imorgen blir det å støvsuge det som forhåpentligvis er tørt rusk, og så er det grunning og owatrol.

 

 

Tror det var på tide å gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er lett å skru løs listene ved dørene hadde jeg gjort det. Da kan det være en rask jobb. Om det ikke går å skru de løs, må du ta opp og se. Jeg fikk løs på passasjersiden.

Bagasjerommet var bra

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottings:-)
Får ta en sjekk på min til våren, har ikke takluker D2, men kan jo komme litt inn alikevel:-)

Lyd matta i D1 var sørpevåt.. hadde ikke vært ute og tørket på 20 år:-)

 

For hver gang en går inn i bilen med våte sko eller litt snø smelter det og legger seg i teppet.. tror mange ser sånn ut uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en gang at jeg hadde fått litt fukt i taket, og har som sagt ikke takluke på D2.

Da var det faktisk den lille plastsaken som er i overgangen mellom "takrenner" og frontvinduet oppe i hjørnene i fronten som hadde forskjøvet seg bakover, den skal lede vannet ned rett plass og er ikke den der kan vannet lure seg inn andre plasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skal ikke listen tette for vann men hvis vindu er byttet en gang og ikke limt ordentlig så kan det sikkert komme mye mer inn der hvis listen sitter feil.

 

Hvis du har soltak finn arne så kan du enten smøre litt tec7 rundt utsiden av soltaket i kanten mellom tak og ramme eller løsne taktrekket og gjøre det ordentlig ved å bytte ut den gamle tetningen med tec7. Selve gummilisten mot glasset lekker sjelden men kan kjøpes på ebay. I tillegg så kan det være overflods slangene som har løsnet fra rammen til soltaket da disse kan ha knukket hvis folk har vært litt uvørne når de har prøvd å stake dem opp.

 

lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det begynt å tørke opp i bilen.

 

Skulle bare mangle når alt av gulvbelegg er ute, og det er varme og avfukter på.

 

Etter at varmen ble flyttet over på passasjersiden, og avfukter til førersiden av bilen, har det begynt å vise seg hvor noe av fuktigheten kommer fra.

1418283735_0.jpg

 

Håper å få ned taktrekket i løpet av helgen, så jeg får stoppet lekasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti et par soltak hvor overføringen fra "takrenna" og til nedløpsrøret har sprukket eller verre.

Da har utløpet under bilen også vært tett og jeg har konkludert med at overføringen har røket pga frostsprengning.

Om det er riktig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det løsning for å fikse frostsprengte overføringer, eller er det bare ny ramme som er løsningen (dvs ikke aktuelt) ?

 

Har bare hatt soltak på Bien, og der er det manuelt uten drenering. Der må jeg gjøre gumilisten ren etter sommeren, og helst la være å åpne på høsten/vinteren.

 

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer også om kebaben hadde dårlig kattekjøtt ;-)

Går maks 1t på å få taktrekket ned. Pakninga som ligger under ytre ramma mot taket er for tynn, fjern den og monter med tec7. Drensrør kan knekke i overgang ramma og til rør, bor ut resten og lim in nytt rør stuss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er teppene på plass igjen i bilen, det samme er setene. Har ikke gjort noe med taktrekket, prioriteten nå var å få den PKK-godkjent . Bremsene ble montert i går, og forsetene etter det. Jeg hadde også ut mittkonsollen, som ble montert igjen etter litt knot. Kablene til girkassekontrollen (tror jeg det er) og forsterkeren, ligger mer eller mindre under teppet, under setet. Nå er jeg redd for at jeg har ødelagt noe der, for det er ingen reaksjon når jeg vrir om tenningen. Dvs en masse lys går på og alt ser ut til å fungere, men det virker som om bilen ikke registrerer at den står i park. Det kommer heller ingen ryggelys om jeg setter den i revers. Kan jeg ha ødelagt noe ?

 

Det er en stor kontakt inn på Gerabox ECU, den er montert. så er det en litt mindre inn på forsterker, den er også på plass, men burde ikke ha noe å si. Så er det en toledet gul ledning under setet, kan nesten se ut som om det har med AirBag å gjøre. Den er montert på plass.

Så er det en brun kontakt som jeg tipper går til setevarme og litt annet (setebelte?)

Og til slutt er det en sort kontakt, soim jeg er usikker på. klarer ikke å finne noe å koble den sammen med. Er det noen som har ett tips ?

 

Ledningene som går inn under setet kommer som en ganske tykk kabel. Jeg tror at jeg fikk lagt den rett, men kan jeg ha ødelagt en ledning før jeg fikk lagt de rett ?

 

Stemmer det at ryggelys skal gå på når tenning er på, selv om motoren ikke går ?

 

Vi får prøve litt med Nanocom senere idag. Har planlagt ny etterkontroll på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen var enkel. Bak bryterpanelet til vinduer/seter, er det endel kontakter. Jeg er vant til stedet er mulighet for endel mer utstyr på bilene enn det jeg har, så når jeg ikke så noen han hun som passet når jeg skrudde sammen natt til fredag, så regnet jeg med at de som jeg så løse var til ekstrautstyr. Det var de ikke. Feilleveranse som P0705, P0753, P0743 P0747 ( fritt etter hukommelsen) kommer av manglende kontakt mellom girkasse og hjerne. Når jeg fikk koblet dem sammen, så startet bilen. Og jeg har ryggelys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med at du ville finne ut av det :) De fleste D2 i norge kom med det meste av utstyr og selv uten så tror jeg ikke det var veldig mye som kunne ettermonteres. Har i hvert fall ikke kommet over mange ubrukte kontakter på min... men det har du jo nå erfart :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...