Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jaja..

prop2.jpg

 

Heldigvis på vei ut av rundkjøringa så meget lav fart og ikke noe mer skade.

prop1.jpg

 

To spørsmål:

 

-Kan jeg kjøre med sperren kobla inn så den driver kun på bakhjula? Bare korte turer og lav hastighet.

 

-Jeg prøver å finne propshaft fra England (famousfour) men hvilken skal jeg ha??

De ene de har for både manuell og auto går ikke høyt nok på VIN nummeret, og den som gjør det står markert "Manual gearbox models" men jeg har jo auto???

 

Rååååd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skur du av det som henger og slenger er det vare å kjøre med bakhjulsdrift, funker fint det..

jeg måtte bytte på min for noen års siden.. klarte flaten ikke å få tak i noe noen plass, langventetid, fikk laget helt nytt på mål hos en kar i USA, ferdig på døra i løpet av ganske kort tid og til en bra pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket en klakking når jeg la inn revers men ikke noe før det knakk helt av.

 

Tilfeldigvis så kom Hellevik opp bakken i motsatt felt i sin Disco og vrengte rundt og stoppet opp bak meg.

 

"Vi må holde sammen vi som sliter med disse bilene vettu" sa han på dialekt (ca sunnmøre-ish)

 

Er det noen so har link til ett sted hvor de har kompatible til VIN nr 3A8128...?? De fleste jeg finner slutter på 1A77...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"According to your chassis number your vehicle is a 2003 TD5 automatic model, unfortunately the front propshaft for that model is currently on back order with all of our suppliers and they can not even give me a date when it may be available again.
I am sorry to say that we cannot help you at the moment, please do try us again if you need anything else in the future"

 

Hilsen Famous Four.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det godset som vises på bildet, som jeg tror du referer til, tror jeg er resten av nålehylsa som er en del av krysset.

 

Fint at du fikk tak i ny del.

 

Mens du er under der ville jeg sjekket 2 ting. Bakre drivakslings kryss. Siden det var såpass dårlig fremme er det ikke helt usannsynlig at du bør skifte krysset og hardyplata bak. Sjekk også styrekulene fremme. Alt kan virke greit med styringen og så viser det seg at det er så vidt kulene henger fast ( selverfart og rimelig skremmende).

 

LOH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysset har vært defekt leenge. Den er oval i bruddet og det er godt med rust der slitasjen er værst. Det kan se ut som at det har gått i toen gang før, for ved hylsa ser man spor der det forrige krysset har slitt seg ut.

 

Balanseloddet er også borte, så om det kan overhales må den balanseres på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøvde å pumpe den opp med fett, men det viste seg faktisk at den var bra smurt opp fra fabrikk, og så skrudde jeg den rett på (siden jeg har Defender så byttet jeg flens på transferkassen, men det slipper jo du). Jeg klarte ikke å komme til med momentverktøy, så jeg skrudde til med passelig hardt håndmålt moment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...