Gå til innhold

Billig Discovery II TD5 Manuell 5-Seter!


peterder

Anbefalte innlegg

hm, perfekte hyttebilen.

 

Synd man sitter med en Allroad det er vansklg å selge unna.... ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som selger bilen så det er bare å spørre.. :) Jeg har da ikke skrivd at det ikke er ett problem at det lekker noe vann fra den fremre takluken.. jeg har bare påpekt at det gjør det (bare å lese annonsen). Angående ulyd i bakakselen så er det ikke når man slipper opp gassen, så hjullager er nok helt i orden, men det er mer støy fra differensialen enn det skal være ved belastning pga. slitasje. Bilen har blitt brukt mye til å trekke hestehengere så ikke rart om innmaten i bakakselen er mer slitt enn på en som aldri har dratt hengere. Jeg mener absolutt at det er rimelig for en Discovery 2 siden de sjeldent blir lagt ut til under 65.000,- og det er mye bil igjen her. Jeg har da hvertfall opplyst om at det er noen feil på den i stede for å late som den er i super stand og prøve å få mest mulig for den. Her kan noen som har tid koste på den 10.000,- og ha bil i mange år :)

 

BTW: Rammen er i veldig god stand på denne. Det er noe rust helt bakerst på venstre ramme bjelke, men der de pleier å ruste fælt i buen ned bak og over og foran bakakselen er den helt solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ulyd i bakakselen så er det ikke når man slipper opp gassen, så hjullager er nok helt i orden, men det er mer støy fra differensialen enn det skal være ved belastning pga. slitasje.

 

Ja en ny diff. koster ikke så mange penger fra Ashcroft, så det er jo ingen krise. Er ikke så vanskelig å bytte diff selv heller.

Ser ut som en fin bil til en veldig grei pris.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

latterlig når prospects på biler som selges til 1/10 av nypris klager over at bilen... ikke er som ny.

Syns den ser fin ut jeg, og litt ulyder er sjelden uvanlig på 15 år gamle bruktbiler.

Er dog ikke enig i forklaringen at det er hestehengervekta som har knekt denne, det er nok bare tull. Bilen har permanent 4x4 og belastningen blir dermed delt utover på HELE drivverket til enhver tid. Antagelig har det vært lite olje eller lite bytte av olje, eller feil olje eller bare en tilfeldighet som gjør at det er noe lager som bærer seg. Uansett kurant gjøre noe med, det begynner dukke opp endel D2 på skrotingene rundtomkring.

 

Hadde jeg ikke vært på beinhard bil-kur selv, skulle jeg slått på tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig som du skriver at det skyldes mest for dårlig intervall på oljeskift i diffene.. Har hatt mange biler som støyer i drivverk pga. det.. Men som sagt, så har denne blitt brukt mye til å trekke hengere.. og det er drivverket det går mest utover ved tunge lass, så da kan jo det ha bidratt til at det blir ulyder og feil mener jeg. Selve girkassen er det dog ingen problemer med.. sjalter veldig fint og clutch funker som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt, så har denne blitt brukt mye til å trekke hengere.. og det er drivverket det går mest utover ved tunge lass, så da kan jo det ha bidratt til at det blir ulyder og feil mener jeg.

 

Jeg er fortsatt ikke enig, for det første er ikke en hestehenger " tung " for en sånn bil ( som regel rundt 2000kg fullt lastet, som er bare rundt 60% av hva bilen er konstruert for å trekke )samtidig som den bare er gått 242 000km

Men det er det som er så kult med å være på forum da, det er normalt lov være uenig.

 

Jeg kjører 10-15 000km årlig med til dels VELDIG tunge lass, og har egentlig aldri tenkt over at det går utover aksler og differ. Bremser og støtdempere får en del ekstra tyn, da jeg har tendens til å bruke litt frisk kulevekt. Hengerbremser er nå engang hengerbremser, nær sagt uansett hvor ny / nyjusterte de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja, bra det er lov å være uening, men vi sier bare at det er ulyd da... også mest sannsynlig pga. oljeskift intervall som ikke er fulgt opp bra på aksler. Det er veldig vanlig på noen år gamle firhjulstrekkere, hvor folk har vært på uavhengige verksteder som stort sett bare skifter olje på motor, stempler i boka og kaller det "service" ;)

 

PS. Lagt ut bilder av interiøret på bilen i annonsen i dag ettersom noen spurte om det. (De første jeg hadde lagt ut var så mørke at man ikke så ordentlig hvordan det ser ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...