GeBe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Vet dette er like subjektivt som blondine eller brunette, men slenger ut et spørsmål. Kjører mest i innlandet, og aldri hatt pigg på 4WD. Mine Dunlop Grandtrek har vært bra, men behøver noe nytt. Mye bra, og testene er der som vanlig. Men ingen tester dekk som har gått 25.000 - det er mer relevant enn nye dekk. Subjektive synspunkt mottas med takk, men objektive er heller ikke å forakte..... Endret 11. november 2014 av GeBe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Skal du ha dekk som beholder egenskapene lenge må seipingen være dyp. Grandtrek har det, samme med blizzak. Jeg var mest fornøyd med grandtrek. Yokohama har grunn seiping. Alle nevnte beholder den myke gummien år etter år. michelin, som har vært testvinner, fikk hard gummi allerede etter to år. Jeg ville kjøpt grandtrek på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeBe Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Du er nær min konklusjon. Det har vært gode dekk. (Blizzak/Dueller var mine tidligere favoritter på flere biler). Mine Grandtrek er ikke helt utslitt, men ett er vesentlig bedre pga en punktering. Hvor kritisk er si 5mm forskjell med tanke på 4wd - og primært på samme aksel? Kjip som jeg er vurderer jeg å kjøpe ett nytt - alternativt tre...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg ville ikke kjørt er 5mm forskjell i mønster. Og når det er så stor forskjell i mønster må tre dekk være mye slitt også. Ps, det nye bizzak, DMz1 er dårligere enn forgjengeren, DMz3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egil Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Yokohama. Har kjørt med disse på innlands føre, kystføre og Bergensføre. De mestrer de fleste av utfordringene som måtte komme. Også når en har en biltralle på slep. Jeg har til informasjon gått ned fra 255 til 235/55-18. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 235 er nok smart. Men 55 profil blir for smått. 60 eller 65. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeBe Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Da ble det tre Grandtrek på DekkOnline. Det fjerde var omtrent nytt. Det har vært gode dekk til nå. 235 blir for smalt for jeg har 16" og ingen planer om å bytte. Men 245/70 har gått fint. Skulle gjerne vært litt større, men da måtte jeg opp i 265/70 som jeg har på sommer, og det tror jeg ikke hadde vært så lurt uten pigg. Og pigg er uansett ikke aktuelt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Kjører yokohama i 265/70-16 uten pigg, og har ikke savnet hverken pigger eller smalere dekk Fantastiske dekk til en fantastisk bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Smale eller brede vinterdekk? Sporing er normalt ikke noe tema på vinterdekk. Derimot marktrykk. Kjører en på fast underlag (bare eller brøytede veier) kan en gjerne bruke brede dekk. Særlig om de har åpent mønster. På løst underlag som ubrøytede veier, i snøslaps og lignende veier er smalere dekk en fordel. Jeg har selv vært utsatt for planing på snøslaps med piggfrie Blizzak og det var ikke gøy. Mange piggfrie dekk har veldig tett mønster og drenerer vann dårlig. Et alternativ blir da å redusere hastigheten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Et alternativ blir da å redusere hastigheten... Bra fasit det Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeBe Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Et lite PS.....kjører ennå på mine 6 år gamle Goodyear A/T 265/70-16 sommer. Nye vinter ligger klare, men ikke hatt tid....før i morgen. Men på glasserte grusveier har jeg dratt biler opp av grøfta, tatt med hestehenger en Subaru på pigg måtte sette igjen osv osv. Disse bilene har vinteregenskaper folk ikke fatter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeBe Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Fått på mine nye Grandtrek. Fantastisk gode dekk. Men som nevnt over - selv på sommerdekk er disse bilene fantastiske. Det har stått biler i grøfta og på jordet alle steder; de står parkert i bånn av bakker MED PIGGDEKK! Hvorfor velger folk dårlige biler når det finnes gode alternativer? Og....jada.....det finnes rimeligere alternativer enn LandRover, men en brukt Landrover er et godt alternativ i forhold til en ny vanligbil ? Diskutert dette maaaaange ganger med min nabo som trøster seg med at det "er ikke så mange ganger han ville hatt bruk for 4wd". De vet bare ikke hva det er....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.