Åge Skrevet 13. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2019 Noen som har forslag til godt verktøy for å få ut simmeringen som sitter bak på transferkassen ? (bilde kun for å illustrere. Har ikke fått den ut på min) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 Skru inn en treskrue eller to, trekk med tang. Verktøy med krok på enden om du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 14. januar 2019 Del Skrevet 14. januar 2019 Slaghammer med krok gjør underverk med gjenstridige simringer, men skruer og brekkjern fungerer også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 9. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2019 Var innom Biltema og skulle ha mutter for feste av mellomaksling da jeg måtte meisle av den ene av de fire. Med gjengemåler sa de at det var 1.25 gjenger og det de hadde var 1.5. Sier meg ingenting. Vet at på den mutteren så passer en 9/16 (14mm) nøkkel. Noen som vet hva jeg skal se etter når jeg skal kjøpe den låsemutteren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 UNF, ikke mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Og Biltema har ikke den i låsemutterversjonen. Kjøp nye , alle 4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg kjøpte et skrin med UNF på Biltema, der var det riktige låsemuttere samt rett skrue med gjenger i riktig lengde. Mulig de ikke har nylockmuttere i rett dimensjon? Den forbaska butikken varierer utvalget raskere enn voksne bytter klær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 16 timer siden, lafterolf skrev: Den forbaska butikken varierer utvalget raskere enn voksne bytter klær. Det er også min erfaring , ja. Jeg kjøpte to skrin derfra med ymse UNC og UNF bolter. Dog matcher ingen mellomakselboltene godt. Sjekk også stålkvaliteten. Jeg har bistått en bil i løypa på Rena med avklipte bolter på begge mellomakslene. De boltene kom fra en bilrekvisitabutikk. Om de var litt løse før fastkjøring tør jeg ikke utelukke men orginalbolter tåler slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg har på flere biler kjørt med disse skruene i mange år, de er mykere, og gjengepartiet kunne vært kortere, men med god stramming har jeg ikke opplevd brudd. Akslingen sitter i friksjon på flatene, så det kritiske er tiltrekking. Orginale er uansett best, og de koster lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2019 Er det slik at om jeg kjøper 9/16 mutter med UNF gjenger så blir det rett gjenger, eller er det forskjellige typer gjenger innenfor UNF spekteret ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2019 Bestilte GHF273 fra Rimmerbros Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 2 timer siden, Åge skrev: Er det slik at om jeg kjøper 9/16 mutter med UNF gjenger så blir det rett gjenger, eller er det forskjellige typer gjenger innenfor UNF spekteret ? Mutter 3/8" UNF . Bolt 1 1/4 - 1 3/4 " UNF (jeg hadde to lengder i esken min) Stål 8.8 High tension Mutter/bolt-hode 9/16" Bruk av mm-verktøy gir raskt døde hoder. 9/16 nøkkel og/eller spesialpipe er en meget god investering. Passer på de fleste mellomaksler fra 49 og opp til dags dato. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Før jeg monterer mellomakslingen tenkte jeg å kjøre bilen med bakenden jekket opp og på bukker, for å se om det da er noe som lugger, for deretter å gjøre det samme med mellomaksling montert. Er det bare dumt, eller en grei måte å feilsøke på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Grei måte så lenge du etterlikner kjøreforholdene. Utvis aktsomhet. Hjul mm ruller lenge etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Kjøre med bilen uten mellomaksel er helt greit. Men å kjøre med mellomaksling på og full fart på hjul er litt skummelt. Da bør bilen stå godt og klar bane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Simmering inn mot håndbrekk trommel skiftet, håndbrekk bremsebånd skiftet. Kjørte bilen i garasjen uten mellomaksling, og rundt 30 km/t begynner det å lugge - som før. Så ser jeg at det går en egen mellomaksling fra PTO bakover til noe som sikkert er en hydraulikkpumpe. Denne mente jeg var utkoblet når håndtaket i seteboksen var skjøvet inn, slik det stod i en eller annen bok, men den kobles ut når håndtaket dras ut. Håndtaket ut, og 60 km/t uten lugging - Hurra. På med mellomaksling, og av med bakhjul for å få mindre å drasse på, 60km/t og det lugger ikke - Hurra !!! Nå skal den på vegen så snart været tillater det, for ny test. Man lærer visst så lenge det er liv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 13. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2020 Nå var det lenge siden sist oppdatering kom på denne. Etter opp og nedturer, mangel på mot og initiativ så ble bilen EU godkjent idag !! En merkedag. Skilt er bestilt. Nå tenker jeg at endel feriepenger kan brukes på nye dekk. Hva velger jeg Petlas 9.00x16 fra Skotselv, eller Toyo 255/85-16 eller ? Bilen skal originalt ha 9.00x16 dekk. Åge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 6 timer siden, Åge skrev: Hva velger jeg Petlas 9.00x16 fra Skotselv, eller Toyo 255/85-16 eller ? Gratulerer. Petlas er diagonal og bråker mye. De har jeg prøvd og forkastet. Toyo er radial og vil være mindre støy og gode å kjøre med i forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Veldig enig med Christian. Men så var det dette med looken , da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Her har du en ex-mil med Toyo i 255/85x16 fra Nord: Og her til høyre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 14. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2020 Flotte bilder. Takker. Det ble BF Goodrich MT 255/85-16. Toyo hadde bare ett dekk igjen hos leverandøren og de visste ikke når det kom inn mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.