Gå til innhold

Luft i system etter bytte av dieselfilter


Matta

Anbefalte innlegg

Tok av gammelt filter og satte på nytt etter oppskrift i Haynesboken.

 

Med bleed screw åpen pumpet og pumpet jeg men det kom hverken luft eller diesel, tok en sjangs, startet motor og den gikk litt før den stoppet

prøvde å la den gå med bleed srew åpen for å se fik luft ut.

 

Prøvde igjen å pumpe og pumpe og pumpe men ingenting skjer.

Tok av det nye filteret igjen, prøvde å pumpe, ser ikke at det komme noe diesek opp til der hvor filteret sittet.

Fylte filteret med diesel, satte det på igjen, prøvde igjen å pumpe, det kommer hverken luft eller diesel ut på toppen ved bleed screw.

Prøvde igjen å starte motoren, den starter fint, men tø jo ikke kjøre noe sted.

 

Hvordan skal jeg få ut eventuell luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter motoren så lufter den seg selv. Du trenger ikke lufte etter filterbytte på 200 og 300tdi.

 

kommer det ikke diesel når du håndpumper så virker ikke fødepumpen, eller den kan stå slik at kamakselen, som driver pumpen, står påtopp. Dra motoren et knepp med starteren så kamakselen går rundt og prøv igjen. Virker håndpumpen kjenner du god motstand i armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet filtre på biler med både 200 og 300tdi, alle har vært et he##te å få ut lufta av etterpå :blink: Har aldri opplevd så håpløse motorer å få luftet, aldri.. Stort sett så har motorene klart å holde seg igang på tomgang. bare la den gå på tomgang, mens du åpner og lukker på lufteskruen noen ganger.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lar man bilen stå til fordel for irritasjonsdempende raking av løv. :angry:

Og når jeg nå leser her så er jeg ikke så bekymret lenger. :)

 

Når jeg startet motoren med prefylt filter holdt den seg gående, så når 2 av 3 sier systemet er selvluftende så er det et kvalifisert flertall :lol:

Får ta en real prøvetur imorgen, dvs rundt og rundt i nabolaget. Greit å ikke være for langt hjemmefra hvis drivstofftilførselen skulle stoppe opp. ;)

Og jeg vil ihvertfall ikke oppleve stans i festningstunnelen imorgen tidlig... :wacko:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en prøvetur på en 6 km idag, ingen hosting/harking. Da er det ikke luft der da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...