Gå til innhold

Discovery 3: Måle returmengde fra dyser på tdv6


Geir K.H.

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet hvordan man kan måle returmengde på dysene på tdv6?

Må man på et verksted? Kan man lese av dette på en måte med iidtool?

Grunnen til at jeg lurer er at min 07 D3 har begynt å bruke rundt 1,4-1,5 på mila, og det første autostrada nevnte var dysene. Den gir også fra seg en liten svart sky av eksos når jeg ved kickdown.

Ellers så går bilen som før, frisk og rask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dyse som er gåen, og har akkurat samme symptomer. På diagnose var verdien ca dobbelt så høy som på de andre. Tror det var ca 700 på de som var i orden, og nesten 1400 på den defekte.

 

Lurt å måle glødeplugger før vinteren også. Én plugg på hver side av motoren, oppå. Tror den ene er brun og den andre svart. Mål motstand på de tre pinnene i pluggen, og til gods. Mine verdier viste én defekt glødeplugg, målt utenifra og innover mot midten av bilen:

 

Bilens venstre side

1,3 - 109,6 - 1,3

 

Bilens høyre side

1,1 - 1,2 - 1,2

 

Hvilken som er hvilken vet jeg ikke, men regner med at midterste er midterst. Det vet nok verkstedet.

 

:)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...