Andreas Tvedt Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Min kjære disco har i den siste tiden (ca. 3 mnd) oppført seg kranglete. Om bilen er kald og kjøres i noen minutter for så og stoppe noen minutter. F.eks kjøre i butikken. Når den da skal startes igjen kommer den fine meldinga system engine fault og det blir gult motorsymbol i instrumentpanelet. Og den går i en safemodus som gjør at det går voldsomt sakte og oppdraget er så og si fraværende. Om den så står over natta f.eks er meldingen borte. Problemet også - om jeg da ikke drar på en kort tur igjen. Da er samme problemer, Hva kan det være? EGR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 EGR er klart en mulig årsak. Hvilken årsmodell har du? Ups, ser det står i Emnet. Hvor langt har den gått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Tvedt Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Den har gått nå 145 000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Har det ikke vært byttet EGR tidligere, så er nok det et sted å starte å feilsøke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Høy strømforbruk ved kaldt start ? varmeseter på og kort kjøreturer så burde du også vurdere batteri / lade system sin tilstand. Endret 26. oktober 2014 av Kaldevass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Tvedt Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Takk for tilbakemeldinger. Batteriet var byttet i fjor, så det bør være i orden. EGR er det ikke gjort noe med før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Mest sannsynlig EGR, Min 08 har gått 136.000km så fikk jeg samme mld og nødmodus..bilen blir jo helt ukjørbar.. Hadde 2 feilmeldinger om High/low flow på EGR.. Bytter nå begge EGR ventilene. £125 stykke fra Famous Four.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjohan82 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Mest sannsynlig EGR, Min 08 har gått 136.000km så fikk jeg samme mld og nødmodus..bilen blir jo helt ukjørbar.. Hadde 2 feilmeldinger om High/low flow på EGR.. Bytter nå begge EGR ventilene. £125 stykke fra Famous Four.. Hvor stor jobb er det å bytte EGR-ventiler? Hva koster det å få et verksted til å fikse dette dersom man bestiller deler selv? (Ca) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Det er en 2-4 timers jobb sies det, ligger noen videoer på det på youtube. Jeg kunne sikkert klart det selv, men valgte å sette dette bort å i stedet for å plundre 2 kvelder i garasjen. Fra UK betaler du ca 3800kr ink mva og frakt for delene også fikk jeg jobben gjort for stort sett den samme summen, så 8000kr totalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjohan82 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Det er en 2-4 timers jobb sies det, ligger noen videoer på det på youtube. Jeg kunne sikkert klart det selv, men valgte å sette dette bort å i stedet for å plundre 2 kvelder i garasjen. Fra UK betaler du ca 3800kr ink mva og frakt for delene også fikk jeg jobben gjort for stort sett den samme summen, så 8000kr totalt. Ja det er såpass..! Jeg kjøper en bil nå som har gått 130 000,- og tror ikke det er byttet på den. men hadde den på NAF-test nå som var uten feil. Ellers er servicehistorikk komplett. Håper å måtte ta dette med det første, men det er vel en overveiende sannsynlighet for at jeg kanskje må det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Tvedt Skrevet 15. november 2014 Forfatter Del Skrevet 15. november 2014 Forrige helg gikk bilen i total hinkemodus på E6 ved Råde. Etter 6-7 km i 40 km/h i 100-sona, og Moss by nærmet seg, så ble det en tur innom BilButikk 1. Mandag morgen ringte de og kunne fortelle at det viste seg å være EGR som var synderen. Begge ventiler er nå byttet. Og forhåpentligvis er den klar for nye 150' 000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Begynn med det billigste: lad batteriet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.