Paal Helge Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Tok båten på land for noen uker siden. Motoren har hatt god vannstråle på motoren da vi brukte den i sommer. Da jeg skulle spyle gjennom den med ferskvann (i tønne) et par uker senere så kom det ikke vannstråle. Noen som har ideer? Jeg antar det kan være saltavleiring som har løsnet? Flere gode ideer til å finne ut av feilen? Endret 24. oktober 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsframars Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Åpne impelleren og sjekk den først. Vannstrålen er en superenkel indikator på at impelleren virker så er det ingen vannstråle så er det lite eller ingen kjøling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Men det kan også være at det er tett i systemet. Prøv først å stake litt i utløpet av kontrollstrålen. Det kan være avleiringer har satt seg i kanalen. Hvis du mener impelleren er i orden kan du også kjøre den med systemrens i bøtta for å løsne opp avleiringer innvendig i motoren. Da må du ihvertfall regne med å stake litt i utløpet til kontrollstrålen i etterkant etterhvert som avleiringene skal ut. Endret 24. oktober 2014 av kulien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Impeller ble skiftet i 2014 (ifg selger) da jeg kjøpte den i sommer. Hvis dette stemmer så er det vel rart at den skal være dårlig? Likevel så er det vel logisk å begynne med den, siden motoren ikke bør gå for mange sekundene uten kjøling. Kommer vel et rør opp fra impeller, så kan jeg vel se om det kommer vann fra den... Får sjekke opp i slangene.. Utløpet for kontrollstrålen var det første jeg sjekket i forgårs da jeg kjørte den i ferskvann. Den var åpen. Systemrens bør vel prøves ut. Takker for alle forslag som kommer. Er regntid her, så jeg skal ta en økt med den motoren også når det blir litt opphold i været. LR-motoren er likevel artigere å skru på Endret 25. oktober 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Defender110 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hva med å sjekke innløps-silen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Sjekk og/eller bytt alltid impeller, uavhengig av hva selger har sagt. Det blir så fryktelig dyrt hvis den ryker, uavhengig av om selger har ment eller ikke ment å si feil. Kommer kjølevannet ut sammen med eksosen da? Hvis den gjør det, så er det jo kun kontrollstrålen, da er det nok lettere å feilsøke. Kjøp evt. spyledyse og sjekk det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond C Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Min 30 hk Honda fra 1995 må stakes opp i kontrollstrålehullet årlig. Litt tykk krattryddertråd så langt den går. Men så må den komme igjen for at jeg skal være trygg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.