Gå til innhold

LR-entusiastenes oversiktskart


Joachim G

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 4 uker senere...

Nesten naboer jo. Jobber for både Aremark og Marker og padler stadig vekk i vassdraget....

Sjekk at det der ble så noenlunde riktig? Trondshj og meg skal finnes ved svenskegrensa nordøst for Halden/rett øst for Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten naboer jo. Jobber for både Aremark og Marker og padler stadig vekk i vassdraget....

Såpass? Da har du sikkert møtt Trond langs veien... Iallfall om du beveger deg på de veiene før/etter arbeidstid.

 

Om du padler (kayakk/kano?) så får du stoppe for kaffe og dekksparking når du passerer Skotsberg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er også en italiener (meg), samt vakre Bakklandet, med på kartet. Her er vi, og håper å møte noen av dere ved første anledning.

 

p7210063.jpg

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Det ser ut å være en del interesse for det kartet, og jeg selv har begynt å lagre meg (og kunne gjerne dele) mange fine teltplasser utenfor trafikkerte veger. Hvordan kan vi få et editerbart kart tilbake? Googles "My Maps" er den ideelle platformen.

 

Løsning n.1:

Et forummedlem tar ansvar for å starte, lager seg en ny Google konto som kun brukes på dette prosjektet, setter opp et "My maps" kart og deler link med alle på forumet, etter å ha justert innstillingene slik at alle har editingsrettigheter. Dette heter collaborative map. Ulempen er at kun forummedlemmer med Google konto - dvs. gmail - kan editere kartet (men det tar et minutt og koster ingenting å lage seg en konto, om man ikke har det).

 

Løsning n.2:

Å lage et nytt "My maps" kart ved å bruke en Google konto laget spesifikt for forummet eller LR-klubben, altså ikke kontoen til et forummedlem. Det finnes flere typer Google kontoer for organisasjoner, og noen er gratis. Da ville alle forummedlemmer kunne editere kartet ved å logge seg på som kontoinnehaver. Problemet med det er at alle medlemmer på den måten får tilgang til gmail-kontoen til forumet. Selv om man bestemmer at kontoen spesifikt laget for det kartet, ikke skal brukes som epostkonto, så er den epostadressen aktiv, og det er det alltid fare for at ondsinnede misbruker den. Det er aldri en god ide å dele kontoinfo med nettet..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@atau

Løsning 1 var jo vel noe ala den som ble brukt her? Problemet var at "eier" av kartet mistet interessen (lenge siden aktiv i allefall), og da av en eller annen grunn er tilgangen til kartet stengt.

Løsning 2 ser jeg som ikke formålstjenlig, nettopp på grunn av problemene du nevner.

Tenkte å ta det opp i avd. øst om det er noe vi kan stå for, da vil man i allefall få noe som vil kunne leve uansett person, og vil heller ikke legge noe belastning på forumeier/moderatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning 1 krever egentlig ikke at en kartet lages etter at en ny Google konto er etablert til dette formålet. MEN, faren for at personen som setter opp det nye kartet, senere stenger hele greia ned igjen, reduseres trolig ved at man ikke bruker samme konto som man allerede bruker til privat epost osv. Derfor foreslo jeg å gjøre det.

 

Uansett, jeg tror svært mange vil få glede av at kartet gjennoppstår.

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...