Gå til innhold

XD-registrerte everksbiler


IvariValdres

Anbefalte innlegg

Bærums-traktene trur jeg den stammer fra. 

Bærum-Oslo et eller annet, rundt der iallefall. 

 

Det er den bilen der LR interessen min kommer fra. Var vel 5 år tenker jeg når pappa kjørte bort til hytta med den, og jeg fikk sitte på. Siden har det gått i Land Rover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en E-verksbil på auksjon sammen med bror min i 1983. Det var en 88" diesel. Husker vi måtte skrive under på at bilen måtte males/lakkeres i annen farge da vi ikke hadde lov til å kjøre med Nord Trøndelag E-verk sine farger.

 

Nå har de hvite biler med blå stripe, så kan ikke skjønne det blir noe tull om man bruker den brune fargen.

 

Jeg kan skaffe fargekoden om det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor alle er omlakkert altså. Og jeg som trodde det var fordi ingen likte fargen :)

 

Ja takk, om det ikke er alt for mye bry, så er jeg interessert i fargekoden. Blir nok ikke lakkering i år, men kanskje et annet år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V17968 blir ihvertfall litt mer sjuttubrun hver gang den blir vasket (som ikke er veldig ofte). Den lakken sitter betydelig bedre enn den grønne, røde og hvite malinga som er utenpå.

Godt mulig den har vært grå før, men ser ikke slik ut egentlig.

 

Endret av WildRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fant dette på min vandring på internett i dag - det hører hjemme i denne tråden.

http://v1.steinkjerkunnskapsportal.no/egge/index.php?art_id=1099 (Generelt om NTE og viser NTE-fargen)

http://v1.steinkjerkunnskapsportal.no/egge/index.php?art_id=1070 (Litt om LandRoveren)

 

Mer på siden om el-verkshistorie. Dessverre mindre kjøretøyhistorie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎10‎.‎2014 den 17.09, IvariValdres skrev:

Hvis jeg kan telle så er vi nå syv i XD-familien.

XD 29120(Ivar)

XD 29121(Jermund)

XD 28844(Egge museum)

XD 28855(Raymond)

XD?????(Lorden)

XD ?????(lafterolf)

S29168(Tidligere XD som har fått nytt nr?)(Andreas)

Dessuten en dokumentert everksbil med V17971(gammelt bilde)

Samt en"onkel"fra Dombås elverk med U50201(Bamse-bra)

Satt også litt og lekte meg i kjøretøyregistret i området rundt de regnr listet over. Det er jo bare å begynne på Jermund sitt regnr og så prøve seg nedover. Jeg fant iallfall et par avskiltede og en på skilter også som ikke er nevnt ved nr her inne?

 

Rover 88"

XD 29122 - avregistrert

XD 29119 - avregistrert

XD 29118 - avregistrert

XD 29113 - godtkjent (Lafterolf /Lorden)?

Fant dessverre ikke flere "i bolk" før jeg gikk lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger/Utlevering+av+kjøretøyopplysninger

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger/Understellsregistret/understellsregisteret-for-eldre-kjøretøy

 

Forstår det sånn at du kan be om det meste, også lister, men du risikerer å måtte betale litt dersom jobben blir stor.

Endret av WildRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Takk!

 

Jeg kjøpte begge. Jeg er for tiden på reise, så jeg har ikke fått sett noen av dem enda, men jeg gleder meg som en unge!

 

Mekanisk skal den være i brukbar stand, men kosmetisk er det litt å pusse på. Håper å kunne bruke forumet underveis i eventuelle fremtidige arbeider!

 

Hach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...