Monty Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Godtfolk, var nettopp på PKK; og fikk 2´r-feil på bærekuler foran, på begge sider. Det er delene under det er snakk om, markert 2 og 3. B03.025 STEERING KNUCKLE JOINT-BALL-LOWER FRONT SUSPENSION Part number: FTC3571 JOINT-BALL-UPPER FRONT SUSPENSION Part number: FTC3570 Jeg lurer på om det er noen som har gjort dette selv før, om det opplevdes som overkommelig, eller om det bare ble løst med spesialverktøy, mye banning, et pra kjente med gode mekkekunnskaper og sprit som trøst? Om det ble for gæli, har dere et verksted i Østlandsområdet som dere kan anbefale, og hva er i så fall deres erfaringer med tanke på pris, antall medgåtte arbeidstimer og hvilket verksted som bør brukes? B.M. "Avventer svar";-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Bergen værtfall en dag arbeid! Hub og stikaksler ut med alt som tilhører av arbeid. Også må du ha verktøy for å presse løs selve huset ! Også spesialverktøy for å presse ut kulene. Det er en på forum som har verktøy for dette. Husker ikke kem. Hørt rykter at det koster 15-20 lapper på verksted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Strømmen Bil. PS Jeg har sixpencen din, forresten! Du glemte den på Åsberg. Endret 21. oktober 2014 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monty Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Minst en dags arbeid ja...! Huff og huff, og spesialverktøy og det hele. Tror jeg skal ta å sjekke med Strømmen bil som LANDreas sier + litt annet her og der! Takker for at du tok vare på sixpencen! Jeg lurte på hvor den ble av! Jeg kommer innom en dag og henter! Takker for generelle råd ellers, Jan Oskar! Geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Eller Dag på Langhus. Eller Andreas i Spikkestad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Bytte av dette ser ut som det er akkurat som på min jeep. Disse kan sitte ganske så bra, men med riktig verktøy så er dette en helt overkommelig jobb. Lån en ball joint remover eller kjøp en fra ebay eller annen nettbutikk. denne kan også benyttes til andre ting som f.eks bytte kryss osv.. link til verktøy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har en lignende C-tvinge liggende, Geir, til å bytte kryss med. Du kan gjerne låne den, jeg regner da med at den kan brukes til bærekuler også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monty Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Ok, dette er gull, og det ser mer overkommelig ut....! Kontaktinfo til Andreas, anyone? Denne har gått meg hus forbi...! C-tvingen bør da gå, men har fra informert hold at det er visstnok er opp mot 2-3 tonns press på det her. Ville vært stas å fikse dette sjøl også...Men ellers, takker for flotte innspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 skal du gjøre jobben og benytte c-tvingen så strammer du den så mye du klarer så gir du stålet som holder bærekulene et rapp med 2kg hammeren.. Du tar greit 2-3t på den måten. Sitter de skikkelig så er det heller ikke noe i veien med å bruke litt varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Det er meget bra trøkk i C-tvingen. Sender deg PM med kontaktinfo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Sist jeg gjorde dette så holdt ikke pingle verktöy. Måtte på med hydraulik og nesten 10 ton! Så ikke bli skuffet om det ikke går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 I mange tilfeller er det nok å få på 'litt' press, for så å gi det noen slag med 2kg's hammern:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ja, helt klart verdt å prøve. I verste fall demonterer man resten og tar det med til et verksted (eller en LR-kompis) med skikkelig presse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Skal gjøre samme jobben sjøl, bruker nok vinkelkutter på å få løs kulene, og da trenger jeg kun å få pressa inn nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Går det an å bytte en større del så man unngår pressing og slit? Hvis man unngår timers slit og muligens dyrt verksted er kanskje evt. dyrere delekost et ok alternativ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Nei du må nok gjøre den sån;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Var ikke ment som demotivering altså! Bare mente at den KAN sitte noe inni he""#¤=)!! Det lar seg gjöre hjemme også. Smejan, bytte fremaksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Var ikke ment som demotivering altså! Bare mente at den KAN sitte noe inni he""#¤=)!! Det lar seg gjöre hjemme også. Smejan, bytte fremaksel Er det kanskje lettere å gjøre jobben på en løs aksel og så bytte hele på én gang? Får jo bedre tid, da. Hmm.. Endret 23. oktober 2014 av smejan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Tror ikke det er lettere, men da har du i det minste aksel lös. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monty Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Dæggern - her byr det seg muligheter. Litt mer research på meg nå, så skal jeg se hva jeg havner på. Har henta inn anbud, litt sånn for moro skyld, fra Schweden, Danmark og Østlandet. Konklusjon så langt: Billigst i Norge for rundt 7000, litt dyrere i Danmark (tenkte å ta med Sweethearten til København under dekke av kjærestetur og familiebesøk) til rundt 9000, Tanumshede og Gøteborg for 11000 og 16000, mens dyrest i Bærum til 26845. Sendte identiske mailer til rundt 12-13 verksted, har fått svar fra halvparten sånn røffli. Okke som, dette burde være helt overkommelig å fikse selv trur eg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Skal til å skifte nedre ledd på min, men får ikke demontert 'klaven' som øvre og nedre foring/ledd er festet til. Det sitter fast på det nedre leddet. På det nedre leddet, sitter det ei hylse som er skrudd i godset, nr 4 på tegning lenger opp i tråden. Skal denne skrus ut? På you-tube ser jeg ikke at de gjør det, og den sitter noe hinsides... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 dyrest i Bærum til 26845. Jeg betalte 5400kr for hele jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.