Gå til innhold

Påfylling av girkasse olje


Hans Chr

Anbefalte innlegg

Ja, det var den jeg linket til og da tror jeg det er den det blir. Takk for bekreftelse :)

 

Denne suger bokstavelig talt.

Dårligere produkt skal man lete lenge etter.

Det er min erfaring fra før også, den lakk veldig...

 

Denne brukte jeg på automatkassen på D2.

Rengjøres grundig for fremtidig bruk på Defeneren.

Litt pø å pumpe når man ligger under bilen, men den fungerer veldig bra.

I hvertfall synes jeg det.

Den ser veldig fin ut, men litt utenfor mitt budsjett desverre B)

 

Blir en tur til Biltema i ettermiddag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljen er byttet. Til info så funker den plastpumpen fra bt helt prima så lenge den holdes med dyttespaken oppover...motsatt så lekker den. Og man er nødt til å ha lenger slange. Jeg tok av den medfølgende og satte på en bit av en hageslange en drøy meter ca med en slangeklemme og da gikk det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne brukte jeg på automatkassen på D2.

Rengjøres grundig for fremtidig bruk på Defeneren.

Litt pø å pumpe når man ligger under bilen, men den fungerer veldig bra.

I hvertfall synes jeg det.

Den bruker jeg også. Har en for hver oljetype. Koster litt ekstra, men kjøper et par andre ting samtidig så synes det ikke så godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Skal rutinemessig bytte olje på girkassen.

Hva bruker dere for å få den nye oljen inn i kassen?

 

Noe slikt?

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Sugepumpe-for-kjoretoyolje-20750/

 

Jeg kjøpte en billig trykksprøyte fra jula.no. Skiftet den siste delen med et 8mm drivstoffrør som jeg bøyde til og presto! I tillegg boret jeg et hull og satte i en dekkventil så jeg slipper å pumpe opp trykk i beholderen selv :-)

 

Trykksprøyten på bildet koster 99,-. 30 cm 8mm drivstoffrør er det vel noen som har til overs og en dekkventil koster vel 5-6 kroner? Billigere enn dette er det vanskelig å få det. Og det fungerer helt utmerket. Eneste forbedring må være at sprøyten kunne godt tålt mer enn 3 bar :-/

759005.jpg?width=1024&height=1024&scale=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt den samme som Felix i mange år, har to stk, en til 80-90 olje og en til atf/tynn gir olje. Fungerer utmerket. Eneste jeg er nøye med, er å sette oljekannene på en varm plass før jeg skal bruke de, spesielt 80-90 oljen, slik at den er så tyntflytende som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjøpte en billig trykksprøyte fra jula.no. Skiftet den siste delen med et 8mm drivstoffrør som jeg bøyde til og presto! I tillegg boret jeg et hull og satte i en dekkventil så jeg slipper å pumpe opp trykk i beholderen selv :-)

 

Trykksprøyten på bildet koster 99,-. 30 cm 8mm drivstoffrør er det vel noen som har til overs og en dekkventil koster vel 5-6 kroner? Billigere enn dette er det vanskelig å få det. Og det fungerer helt utmerket. Eneste forbedring må være at sprøyten kunne godt tålt mer enn 3 bar :-/

759005.jpg?width=1024&height=1024&scale=

 

Denne løsningen skal jeg kopiere, her kan man jo ha en kanne til hver oljetype, enkelt og lite griseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne som Jarle linket til:

gallery_3792_537_21728.jpg

 

Må si at dette er ett skikkelig godt kvalitetsverktøy som jeg virkelig kan anbefale. Forenkler all oljeskift på girkasse transfer og lign..

Sjeldent vært mer fornøyd med noe verktøy jeg har kjøpt..

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du handlet den Brage? Biltema?

 

Ja, det er denne som Jarle linker til fra Biltema.

 

Denne brukte jeg på automatkassen på D2.

 

 

Edit: Må legge til at den er spesiellt bra når du driver å skifter / topper opp oljen på automat kasse. Da skal som kjent motoren stå å gå, og da er det liksom ikke tid til å stå og knote med en slik -halv liters søle halvparten på gulvet- drittpumpe, denne over er rask og kontrollert og uten masse luft eller griseri. Dyr, ja. men verdt penga..

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...