sølvpilen Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Mistet kraften i en bakke, og fikk en høyfrekvent lyd inne fra dashbordet i takt med turtallet... Masse røyk både foran og bak... Skal det aldri ende.....? Hva må jeg se for meg, fikse eller bytte, pris? Taua til LR verksted i ettermiddag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Det er samme turbo som på Bmw 530d og x5 bla. M57 heter motoren. GGT2256V heter den. Ser de ligger på 2-3.000 for nye fra Tyskland. Her ligger de på drøye 10 lakser.Sånn for nysjerrighet på turbo havariet ditt. Hvordan har bytte frekvensen vært på veivhus ventilasjonen på motoren din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 så kjedelig da. men er vel både enklest og billigst å bytte den. Ofte så kommer vel turbo havari av slitasje, noe som ofte gjør at bilen avgir noe ekstra røyk og også at en over en periode før havari hører turboen "skrike" litt. Men kan også være brå stopp på turboen. Har du hatt noe turbo ulyd forut for havariet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvpilen Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Ikke hatt noe ulyd før havariet. Hørte på musikk med mye volum når det skjedde, så kan ha vært noe rett før kraften forsvant og jeg slo av radioen. Det er samme turbo som på Bmw 530d og x5 bla. M57 heter motoren. GGT2256V heter den. Ser de ligger på 2-3.000 for nye fra Tyskland. Her ligger de på drøye 10 lakser. Sånn for nysjerrighet på turbo havariet ditt. Hvordan har bytte frekvensen vært på veivhus ventilasjonen på motoren din? Har ikke historikken på dette. Kjørt min LR i 10 mnd bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ikke bare en slange som har gitt seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvpilen Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Ikke bare en slange som har gitt seg? Kan håpe... Ikke hatt tid til å sjekke, men håper de sjekker på verkstedet først... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassehas Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Sjekk slangen som går inn på intercooleren. Clipset som holder denne på plass tæres bort, og ved litt pådrag spretter slangen av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvpilen Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Var dessverre selve turboen som var helt vraka. 25lapper med oljeskift og filtere... Kona begynner å tvile på mine egenskaper som bilinnkjøper til husstanden,,, orket ikke ende opp med en Avensis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Du har min største sympati. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassehas Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Veldig viktig å skifte veivhusventilasjonsfilteret ofte - helst en gang i året. Bør da bytte hele enheten, inkludert ventilen, ikke bare selve filteret. Hele moroa koster ikke mer enn en 400-lapp hos FF (ikke så dyrt hos BMW forhandler heller). Skiftes meget enkelt selv. Tett filter/ventil er veldig ofte årsak til turbohavari, og skifte står visst ikke i servicemanualen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 skiftet har kommet i service instruks fra rundt 2009 hvis de er oppdatert Tror jeg har en beskrivelse av hvordan det skiftes i tråden om "drømmen" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvpilen Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Veldig viktig å skifte veivhusventilasjonsfilteret ofte - helst en gang i året. Bør da bytte hele enheten, inkludert ventilen, ikke bare selve filteret. Hele moroa koster ikke mer enn en 400-lapp hos FF (ikke så dyrt hos BMW forhandler heller). Skiftes meget enkelt selv. Tett filter/ventil er veldig ofte årsak til turbohavari, og skifte står visst ikke i servicemanualen. De snakka om noen filter som også skulle skiftes ved bytte av turbo. Kanskje det var dette... men da litt for sent... Spytta i 70 lapper siste ukene nå, og da er girkassa + masse elektronikk ikke med siden det var gjort av forrige eier. Håper nå den kan gå vinteren igjennom uten de store utleggene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Samme her gitt. Plystring og ulyder, samt at bilen ble utrolig lat. Turboen er i følge verksteder gåen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Den er lett og bytte. Du gjør det på en times tid foran huset. Turboen fåes masse steder i OEM variant til snaue 2-3000 ferdig levert. Det er bare og sru ut luft filteret og nappe ut 3 plastplugger i bunnen av det så kommer du til feste skruene til turboen. Husk og kjøp ny pakning til oljerøret når du alt er igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Må være litt " enig " med Håvard her, det blir jo fort ekstremt dyrt å eie Range Rover hvis alt skal gjøres på ( merke )verksted. Hvis verkstedet tar 25 000 kr for en jobb du selv kunne gjort for 3000kr så skjønner du hvor det bærer. Når man kjøper en bil som har hatt ett verditap på ca 1 million kroner, så ligger det kanskje i dens natur at verkstedskostnader er i den øvre prisklassen. Det fine med Land rover produktene er jo nettopp at det trenger ikke være så dyrt, fordi opphavet til delene er stort sett prissatt meget rimelig. Det fordrer at pris-undersøkelsesevnen er tilstede, litt moderat ventetid må være tilgjengelig og helst skal du besitte evnen til å vedlikeholde bilen selv. Er de tre tingene på plass, så trenger man ikke være like pengesterk som den første eieren av bilen som i sin tid la ut 1,3 - 1,5 millioner for bilen, for å fortsette å kjøre og nyte kvaliteten luksusfølelsen på den nå 10 år etter. Når jeg blir spurt om det å eie Land rover / Range Rover, så svarer jeg alltid at det er ikke til å anbefale økonomisk sett hvis du ikke skrur litt bil selv. Det mener jeg ennå . Nå er det ikke slik at -de andre- suv merkene er noe rimeligere, men den konstante unike 4 hjulstrekken til LR krever sine servicer. Nå er ikke De store Landrover modellene å betrakte som suv heller, de er ekstreme offroad maskiner i en luksuriøs utgave, hvor kun Landcruiser og Mercedes har noe som kan matche, og jeg kan garantere at eierne av de merkene også ser pengene løpe ut av kontoen når det gjelder driftsbudsjett etter garanti tid. Endret 12. mai 2015 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Jepp, da kupevifta gikk der skulle merkeforhandler ha ikke mindre enn 11000,- for denne ! Kjøpte ei på eBay til 1200,-... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 At de andre merkene også koster å ha i drift kan en bekjent av meg sikkert skrive under på. Han fikk opp dysefeil på sin 2008 modell LC, på det lokale Toyota verkstedet så fikk han ett pristilbud på 4 stk nye dyser til den nette sum av 33.500,- så vil jobben eventuelt komme i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goggen Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Hei. Har noen her linker til sidene i Tyskland med rimelig turbo? Har lett litt på nett men billigste til nå er 7500.- fra UK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Vær litt obs på billige turboer fra Kina. De har langt dårligere kvalitet og leverer heller ikke det de skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odder'n Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Prøv hos dieselgrossisten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 GIK Turbo på Kongsberg var veldig rimelige på turboer til en ML jeg var borti iallefa..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goggen Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Takker. Skal sjekke de ut til uken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 http://old.koed.no/2.5.asp?kbnummer=1142503&menulinkid=187&soegeord= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 turboservice på høvik? Kjappe og veldig behjelpelige utover det å selge turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.