Gå til innhold

Diesel partikkelfilter full (DFP)


ksskaret

Anbefalte innlegg

For et par dager siden dukket varsellyset opp at diesel partikkelfilter er fullt. Dette innebærer at man da må gjennomføre en forbrenningssyklus basert på at bilen må kjøres i en viss minimumshastighet i en 20-30 minutter for at filteret skal renses.

 

Jeg har ikke rukket å gjøre dette ennå, men husker at den samme meldingen kom for ca. 10 mnd siden. I den forbindelse fikk jeg ikke fjernet meldingen etter gjennomført syklus og følgelig ba jeg LR verkstedet om å fikse dette ifm service. Dette ble gjort og alt har fungert fint frem til nå :)

 

Ifm med servicen brukte verkstedet DFP-fluid iht regningen, hva slags væske er dette og er dette noe man putter på tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle volvo lå denne i en egen tank ved siden av dieseltanken og måtte etterfylles hver 60.000

Ironisk nok måtte det byttes partikkelfilter på denne hver 120.000 km på grunn av asken som kom fra rensevesken.-p

motoren var for liten til å generere nok varme på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...