ksskaret Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 For et par dager siden dukket varsellyset opp at diesel partikkelfilter er fullt. Dette innebærer at man da må gjennomføre en forbrenningssyklus basert på at bilen må kjøres i en viss minimumshastighet i en 20-30 minutter for at filteret skal renses. Jeg har ikke rukket å gjøre dette ennå, men husker at den samme meldingen kom for ca. 10 mnd siden. I den forbindelse fikk jeg ikke fjernet meldingen etter gjennomført syklus og følgelig ba jeg LR verkstedet om å fikse dette ifm service. Dette ble gjort og alt har fungert fint frem til nå Ifm med servicen brukte verkstedet DFP-fluid iht regningen, hva slags væske er dette og er dette noe man putter på tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Det er en rensevæske som pumpes direkte i eksosanleggt via hullet til f.eks trykkføler før partikkelfilter for å få ett større utbytte av tvunget regenerering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 På min gamle volvo lå denne i en egen tank ved siden av dieseltanken og måtte etterfylles hver 60.000 Ironisk nok måtte det byttes partikkelfilter på denne hver 120.000 km på grunn av asken som kom fra rensevesken.-p motoren var for liten til å generere nok varme på egen hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Det finnes produkter som man kan tilsette selv, og de hjelper iflg uavhengig verksted. bl. a mindre sot i egr og innsug. http://www.tunap.no/produkter/auto/partikkelfilter http://www.torshovbil.no/stp-diesel-partikkelfilter-rens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ksskaret Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Takk for gode tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ksskaret Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Da fikk jeg tid til å ta en "lengre" kjøretur. 14 min på 2000 RPM gjorde nytten Cluet er nok å ikke vente for lenge med å gjennomføre en regenereringssyklus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.