Gå til innhold

låsproblem med førerdør.


MFjellstad

Anbefalte innlegg

Får ikke låst opp døra mi uten nøkkel. Den fjernbetjente nøkkelen virker ikke på førerdøra, kun de andre når jeg trykker på lås opp. Har gjort alt etter instruksjonsboka side 46-48. Noen gode forslag? Jeg har selvfølgelig tatt av lokk for å komme til nøkkellås,låst opp manuelt, alarmen går, nøkkel i tenning, motor på i 6 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste eg kam komme med i farta, er vel mulig lednings brudd, dårlige kontakter i førerdøra?

Uten å kunne si å være ekspert på akkurat dette da.

 

Men alarm burde vel ikke gå, med fysisk bruk av nøkkel i døra da, eller? hm

Er det samme feil, med nøkkel nr. 2 ?

 

blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du synlig bevegelse på låsehendelen?

I så fall kan du være heldig.

 

Jeg leste noe om "trimming" av låsemekanismen på Disco3.co.uk da vår D3 ikke ville låse opp førerdøren.

Beveg låsehendelen på dørhåndtaket noen ganger uten bruk av åpneknapper på nøkkel eller dashbord.

Disco3 forumet nevner 100 ganger, men det kan godt være at færre repetisjoner også fungerer tilfredsstillende.

Er vist en motor nedi der som trenger litt mekanisk (ikke elektrisk) bevegelse for å fungere noenlunde greit.

Fungerte fint på vår D3 2006 i våres.

Ingen tilbake fall enda.

 

Bare et forslag til easy fix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg beveget låsehendel ca 120 ganger, lett å glemme seg bort med en kaffekopp i bilen. Fikk låst, men ikke åpnet før jeg dobbelklikket på fjernkontrollen. det en altså gjør for å åpne alle dører. Først da åpnet førerdør seg, men igjen hvor lenge vil det fungere da det ikke hender hver gang. Dårlig kontakt? Bytte lås eller deler? er det noen LR dørlåsekspert her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta på høyre bakdør, da eg kjøpte bilen. Så er tydeligvis noe som ikke holder mål i lengden.

 

Men det ligger en fix på problemet, et el annet sted.

Skal visst være noen plast deler som begynner ta borti hverandre, sliper man av og runder kantene. Er det god knall...

 

Eg skal åpne opp den gamle lås kassen og sjekke ut, når man får anledning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...