Gå til innhold

Ifor hengere


palerik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er på jakt etter henger. Etter å ha saumfart finn etter egnede brukte eksemplarer er det noen Ifor hengere som seiler opp som favoritter. Aner ikke hvorfor, men ett eller annet som er tiltalende med Ifor hengere fremfor de vanlige boggie hengerene "alle" har. Har det noe med LandRover basillen å gjøre?

 

Forøvrig virker det som om hengere synker svært lite i verdi. Kun noen få tusenlapper å spare på brukte tysse hengere. Brukte Ifor hengere virker som om er sjeldne å få tak i, men bedre priset i forhold til ny pris.

 

Noen med Ifor erfaringer der ute? Er det mulig å importere brukte hengere til en rimelig penge?

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg har den største bilhengeren til Ifor. CT177.

Den brukes mye.

Har prøvd diverse andre bilhengere.

Men mere stabil og solid bilhenger skal man lete lenge etter.

Ifb med firmastart fikk jeg den taksert nå i sommer av importøren på Rudshøgda, og han mente 30.000 kr var en grei sum.

Hengeren er fra 2008, og jeg betalte 28.000 for den for 4 år siden. Nyprisen er jeg usikker på. Men tror den ligger på litt over 50.000 med moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ifor LM126. Har hatt den i 3 år, og kjørt på den 30-40.000 km.

 

Plana på denne er 2,0 x 3,6 m.

Totalvekt 3500 kg.

 

Jeg er kjempefornøyd med tilhengeren. Den er bygd for profesjonell bruk, og tåler det aller meste. Jeg bruker den vanligvis til variert entreprenørtransport med 35 cm karmer, men det tar 10 minutter å plukke den ned til flatvogn. Har kjøreramper under planet, slik at den kan brukes til maskintransport eller biltralle. Har kjørt både 88'' og Freelander på den.

 

Som Rolf påpeker hopper og rister den litt når den er tom, men med last fra 200-2800 kg er den dønn stabil.

 

Jeg ville uten tvil ha valgt Ifor igjen hvis jeg skulle ha flere hengere. Den er dønn solid, samtidig som den er smart bygget for allsidig bruk.

 

Ikke det at jeg har hatt bruk for mye deler, men deleprisene er på LR- nivå. Har også hatt den på service hos importør, og ble nærmest sjokkert over hvor lite det kostet..

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere iforer og er knall fornøyd. Kjøpt alle nye. Ja de koster herregud og solide de er. Har nå en LM166 beavertail. Den laster mest av alle. 2820kg uten karmer. De veier litt tomme men dette gjenspeiler gjenspeiles på styrken. Kan varmt ambefalle..

Jeg har hatt flere iforer og er knall fornøyd. Kjøpt alle nye. Ja de koster herregud og solide de er. Har nå en LM166 beavertail. Den laster mest av alle. 2820kg uten karmer. De veier litt tomme men dette gjenspeiler gjenspeiles på styrken. Kan varmt ambefalle..

 

Har som rune hatt de på importøren for service. Da jeg kjører mye med henger og det er på full lr nivå.

 

Jeg kjører med 130 foran og dette gjør at det blir relativt stort vogntog som gir enda mer oppmerksomhet.

 

Kjører alt mulig. Ved, graver, søppel, kvister, biler, traktorer og ungen liker å leke opp den når den står stiller.

 

Lås i kula som standard.

 

Den jeg har nå betalte jeg 62 ooo for og den jeg hadde sist før den 89 ooo. Siste var 2,3 x 5,5 i planet med El tilt.

DSC_0155.JPG

DSC_0060.JPG

DSC_0532.JPG

DSC_0052.JPG

IMG_20140331_075219.JPG

Endret av LR 80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hmmm

 

Takk for bilder og gode råd.

 

Ligger en LM106 på finn nå. Hadde egentlig begynnt å sikte meg inn på en LM126.

 

Vil det være mulig å få en 109 STW trygt plassert oppe på en LM106? (109 har vel ca 277 cm akselavstand, så hjula er fint plasser på planet)

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektfordeling er ett godt poeng. Får skru ut alt tungt av bilen og legge det midt på hengeren. :P

Men bruken som biltralle er vel egentlig kun i ytterste nødsfall. Og de 4 gangene jeg trenger biltralle de neste 15 årene så er det vel mer kostnads besparende å leie en.

 

Men hengeren forsvandt fort fra finn så spørsmålet ble plutselig mer av akademisk karakter..

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektfordeling er ett godt poeng. Får skru ut alt tungt av bilen og legge det midt på hengeren. :P

Men bruken som biltralle er vel egentlig kun i ytterste nødsfall. Og de 4 gangene jeg trenger biltralle de neste 15 årene så er det vel mer kostnads besparende å leie en.

 

Men hengeren forsvandt fort fra finn så spørsmålet ble plutselig mer av akademisk karakter..

 

.-.

Pål-Erik

Beklager Pål Erik, men jeg har også vært på jakt etter Ifor Williams LM-henger en stund. Denne havna på Os.

Syns den kledde Defenderen godt, og gleder meg til en litt mer solid henger så vi kan frakte med oss minigraveren med egen henger. Syns det er perfekt med en relativt lav flathenger som også har bra lastekapasitet.

IMG_0221.JPG

IMG_0220.JPG

Endret av JarleAa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Pål Erik, men jeg har også vært på jakt etter Ifor Williams LM-henger en stund. Denne havna på Os.

Syns den kledde Defenderen godt, og gleder meg til en litt mer solid henger så vi kan frakte med oss minigraveren med egen henger. Syns det er perfekt med en relativt lav flathenger som også har bra lastekapasitet.

 

Sånn går det når en er treig... :-) Fint den havnet hos en med LR.

 

Jeg er vel fortsatt mest på jakt etter en LM126, men er nok ikke så kresen neste gang. Får håpe det dukker opp noe innen våren.

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...