palerik Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Hei, Er på jakt etter henger. Etter å ha saumfart finn etter egnede brukte eksemplarer er det noen Ifor hengere som seiler opp som favoritter. Aner ikke hvorfor, men ett eller annet som er tiltalende med Ifor hengere fremfor de vanlige boggie hengerene "alle" har. Har det noe med LandRover basillen å gjøre? Forøvrig virker det som om hengere synker svært lite i verdi. Kun noen få tusenlapper å spare på brukte tysse hengere. Brukte Ifor hengere virker som om er sjeldne å få tak i, men bedre priset i forhold til ny pris. Noen med Ifor erfaringer der ute? Er det mulig å importere brukte hengere til en rimelig penge? .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg har den største bilhengeren til Ifor. CT177. Den brukes mye. Har prøvd diverse andre bilhengere. Men mere stabil og solid bilhenger skal man lete lenge etter. Ifb med firmastart fikk jeg den taksert nå i sommer av importøren på Rudshøgda, og han mente 30.000 kr var en grei sum. Hengeren er fra 2008, og jeg betalte 28.000 for den for 4 år siden. Nyprisen er jeg usikker på. Men tror den ligger på litt over 50.000 med moms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velar Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Har en Indespension GT26106 med høye karmer som jeg ikke kan fullrose. Meget solid bygget, og god retningsstabilitet ved kjøring. Har du behov for en større tilhenger med god lasteevne er en sånn å anbefale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 På smale veier foretrekker jeg henger med hjula under hengeren. Liker heller ikke steinharde lavprofildekk. Synes hengeren rister for mye. Har man karmer vil hengeren være mer allsidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runar Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Jeg har en Ifor LM126. Har hatt den i 3 år, og kjørt på den 30-40.000 km. Plana på denne er 2,0 x 3,6 m. Totalvekt 3500 kg. Jeg er kjempefornøyd med tilhengeren. Den er bygd for profesjonell bruk, og tåler det aller meste. Jeg bruker den vanligvis til variert entreprenørtransport med 35 cm karmer, men det tar 10 minutter å plukke den ned til flatvogn. Har kjøreramper under planet, slik at den kan brukes til maskintransport eller biltralle. Har kjørt både 88'' og Freelander på den. Som Rolf påpeker hopper og rister den litt når den er tom, men med last fra 200-2800 kg er den dønn stabil. Jeg ville uten tvil ha valgt Ifor igjen hvis jeg skulle ha flere hengere. Den er dønn solid, samtidig som den er smart bygget for allsidig bruk. Ikke det at jeg har hatt bruk for mye deler, men deleprisene er på LR- nivå. Har også hatt den på service hos importør, og ble nærmest sjokkert over hvor lite det kostet.. Endret 12. september 2014 av Runar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Jeg har hatt flere iforer og er knall fornøyd. Kjøpt alle nye. Ja de koster herregud og solide de er. Har nå en LM166 beavertail. Den laster mest av alle. 2820kg uten karmer. De veier litt tomme men dette gjenspeiler gjenspeiles på styrken. Kan varmt ambefalle.. Jeg har hatt flere iforer og er knall fornøyd. Kjøpt alle nye. Ja de koster herregud og solide de er. Har nå en LM166 beavertail. Den laster mest av alle. 2820kg uten karmer. De veier litt tomme men dette gjenspeiler gjenspeiles på styrken. Kan varmt ambefalle.. Har som rune hatt de på importøren for service. Da jeg kjører mye med henger og det er på full lr nivå. Jeg kjører med 130 foran og dette gjør at det blir relativt stort vogntog som gir enda mer oppmerksomhet. Kjører alt mulig. Ved, graver, søppel, kvister, biler, traktorer og ungen liker å leke opp den når den står stiller. Lås i kula som standard. Den jeg har nå betalte jeg 62 ooo for og den jeg hadde sist før den 89 ooo. Siste var 2,3 x 5,5 i planet med El tilt. Endret 12. september 2014 av LR 80 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belgarath Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Eneste jeg ser kan være en utfordring er høyden bak.. Tar den ikke nedi fort når en må inn en litt krapp sidevei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Min er ekstra lov bak.,andre er høyre. Den bakerste metrene er skreddersydd for å få opp ekstra lave biler. Men ja tar nedi ganske fort.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Min tar nedi overraskende lite, og om den gjør det så tåler den det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Min i arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runar Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Her er noen bilder av min i bruk: ...og et til av Helge sin i bruk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Tredal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ifor i Hønefoss, http://www.tito-as.no/Produkter/Varehengere.aspx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR 80 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Tredal. Husker hvem som sa det med men. Tredal er for atv og hagetraktorer. ? Endret 15. september 2014 av LR 80 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palerik Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Hmmm Takk for bilder og gode råd. Ligger en LM106 på finn nå. Hadde egentlig begynnt å sikte meg inn på en LM126. Vil det være mulig å få en 109 STW trygt plassert oppe på en LM106? (109 har vel ca 277 cm akselavstand, så hjula er fint plasser på planet) .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Hjulplasseringen er en ting. Tyngdepunktet er en annen. Korte biltraller får ofte for høyt kuletrykk og dermed blir de ustabile. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palerik Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Vektfordeling er ett godt poeng. Får skru ut alt tungt av bilen og legge det midt på hengeren. Men bruken som biltralle er vel egentlig kun i ytterste nødsfall. Og de 4 gangene jeg trenger biltralle de neste 15 årene så er det vel mer kostnads besparende å leie en. Men hengeren forsvandt fort fra finn så spørsmålet ble plutselig mer av akademisk karakter.. .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 driten med ifor hengere er att det kan vere litt styr å få tak i nytt dekk på dagen, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Containercruiser Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Har sett endel på IFOR hengere tidliger, men har litt meir sansen for Brian James sine hengere:) (CarGo modellen) Tviler ikkje på kvaliteten til IFOR. Ser ut som evigvarende hengere og populere blant entrepenører som henger til 7,5t lastebiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JarleAa Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Vektfordeling er ett godt poeng. Får skru ut alt tungt av bilen og legge det midt på hengeren. Men bruken som biltralle er vel egentlig kun i ytterste nødsfall. Og de 4 gangene jeg trenger biltralle de neste 15 årene så er det vel mer kostnads besparende å leie en. Men hengeren forsvandt fort fra finn så spørsmålet ble plutselig mer av akademisk karakter.. .-. Pål-Erik Beklager Pål Erik, men jeg har også vært på jakt etter Ifor Williams LM-henger en stund. Denne havna på Os. Syns den kledde Defenderen godt, og gleder meg til en litt mer solid henger så vi kan frakte med oss minigraveren med egen henger. Syns det er perfekt med en relativt lav flathenger som også har bra lastekapasitet. Endret 9. november 2014 av JarleAa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Fin skyss. Fin henger Fin kombo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palerik Skrevet 10. november 2014 Forfatter Del Skrevet 10. november 2014 Beklager Pål Erik, men jeg har også vært på jakt etter Ifor Williams LM-henger en stund. Denne havna på Os. Syns den kledde Defenderen godt, og gleder meg til en litt mer solid henger så vi kan frakte med oss minigraveren med egen henger. Syns det er perfekt med en relativt lav flathenger som også har bra lastekapasitet. Sånn går det når en er treig... :-) Fint den havnet hos en med LR. Jeg er vel fortsatt mest på jakt etter en LM126, men er nok ikke så kresen neste gang. Får håpe det dukker opp noe innen våren. .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JarleAa Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53872842&searchclickthrough=true&searchQuery=ifor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Følger høgkarmene med? Hvor lang platt? Hva koster plastskjerm, bakluken og lås nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Containercruiser Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Er det berre eg som ser feil, eller er draget skjeivt på denne hengeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.