Gå til innhold

RRC prosjekt "RAGE Rover"


Petterson

Anbefalte innlegg

Hei

Ja, da var tiden inne for å begynne med min 1984 Range Rover classic 3,5v8 2/3dørs.

Bilen har vært min i et partre år, men jeg har ikke fått kommet meg i gang før nå. Den har stått avskiltet i minst ti år, og det vises!

Planen er å få noenlunde bukt med rust og å få den respektabel innvendig.

Rust: travers bak karosseri, reservehjulsbrønn, kanaler (hvertfall på h.s), fotbrønner, innerskjermer og på ramme må jeg fjerne overflaterust å ha på noe slags lurium.

Interiør: bytte ut alt av matter til grått istedenfor gult, fikse taktrekk og kanskje mer.

 

Bilder kommer :)

 

-Petter-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg såvidt begynt med å få motoren igang (kan likegodt gjøre det først som sist, med god hjelp av en onkel som har bedre peil på sånt enn meg. Forøvrig han jeg har fått bilen hos.

Skal visst ikke være store saken å få start da alt ser ut til å fungere, må bare kobles pittelitt, stilles litt og skjenkes litt.

Fikk ikke start idag pga dårlig batteri og en knekt polklemme. Håper på start imorgen.

Skal prøve å få med noen bilder også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. da hadde man fått tjerna litt idag og. hatt batteriet på lading i natt , meen det var någet dårlig kan man si. ble startkabler.

må nok ha rotor og nye pluggledninger. Hadde start på greiene men den gikk ikke no særlig bra, hørtes ikke ut så den gikk på alle 8.

 

gallery_29965_799_386297.jpg

 

kanskje det blir mer skruing i helga, få ut litt mer seter og matter + muligens begynt med litt rust.

fikk forresten greie på idag at bilen egentlig heter "tropevogna". det har den het hos de 3 siste eierne. kanskje noen her drar kjensel på den?

 

ut fra St.nes ZzzZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig usannsynlig overasket over alt av elektrisk som fungerte. sortsett alt av lys (park,nær,fjærn,blink,nødblink), viskere foran og bak.

IMPONERT! med tanke på at bilen har stått i mange år bl.a. uten bakluke®.

"søkke ta" :P

 

over og ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei

det har vært lite fremgang på meg det siste halvåret på denne...

har vel egentlig konkludert med at jeg dessverre ikke er entusiast nok for et slikt prosjekt ?

så nå lurer jeg på om det er noen som kunne vært interessert i å overta "rage rover'n?

Og eventuelt hva jeg kan håpe på å få for den?

Mvh Petter

Endret av Petterson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god plass i hjertet....men mer usikker om det er praktisk plass i hverdagen.

Kan du si noe om tilstanden på bilen..? Hva har du fått gjort...og hva gjenstår i grove trekk?

Du nevner rust..og ingen her lar seg vel overraske over at det kan være noe brunt på en -84 mod.. :)

Så; hva må skiftes av stål på karosseri og ramme..?

Teknisk tilstand; dører/luke, låser, vindusheiser, seter, motor/transmisjon, bremser, ruter/glass?

Generell innvendig slitasje?

Er bilen komplett..?

Hva virker ikke..?

 

Jeg har så lyst...

 

-B-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der det er hjerterom er det husrom B)

på karroseri er det rust i fotbrønnene, travers bak som nedre del av bakluka sitter på, et lite hull i reservehjulsbrønn, kanal under dør på høyre side(kanskje venstre og) og litegrann på høyre baskjerm (tror ikke der er hull enda).

ellers er det faktisk ganske bra i karroseri.

ellers er det rust på ramma, men ingen hull(som jeg har funnet hvertfall).

mer kommer, skal hjem å se på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med "litegrann på høyre baskjerm" så mente jeg innerskjerm på høyre side bak. :D

innvendig i bilen er demontert(alt unntatt dashbord).

motor har jeg ikke fått ordentlig start på enda, men dette skyldes nok at forgasserne skulle vært rengjort/reparert.

det følger en del deler med bilen. har to sett med seter(ikke orginalt baksete, de orginale fremsetene er noe sliten), var tenkt å gjøre likens som noen her på forumet satte inn andre stoler uten setebelte i(husker ikke hvem), å feste belte i b-stolpen.

ymse understellsdeler: extra styresnekke, forskjellige akslinger, også star det et OME 2" hevesett på den(dette har ikke kjørt særlig langt).

et par forgassere, lyktebeskyttere, nesten komplett grått interiør.

og det står forøvrig nye pluggledninger, fordeler og rotor på motor.

mye rot her og det er helt sikkert mye jeg har glemt, men det er bare å spørre så får du svar :)

-Petter-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ok.. Beklager at det har gått så pass med tid før jeg svarer.

Som ting er så har jeg ikke plass... Ikke tid heller, men om jeg hadde plss kunne det fått ta tid.

 

Skulle gjerne..men kan ikke!

 

Håper noen tar prosjektet...for å bygge hel bil fremfor å slakte den.

 

-B-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...