olej Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hei. Vår trofaste tjener som har rundet 250k..... Men nå vil den ikke starte. Batteri toppladet, men ingen ting skjer. Kan det være sikring? Eller må starteren byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harmen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det ersikkert lettere å hjelpe deg om du kan si noe om modell, årstall o.s.v. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olej Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 2003 freelander bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Så starter går ikke alltså? Ville prøvd å koble +12v rett innpå innslaget. Det er den tynne ledningen inn på starteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerbombom Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Automat eller manuell gir? Må clutch pedal holdes inne (startsperre) når den skal startes? Hvis så, mulig bryterfeil på startsperren, bryterfeil girhendel automatgir når den står i Park. Har også ofte vært bortig at styrestrøm til innslaget på startmotor har ramlet av, liten ledning/kabelsko ved siden av to tykke kabler på startmotor. Også mulig som svaret ovenfor å tyvkoble starter med å sette strøm direkte på innslaget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olej Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Manuel, vi får ut å teste litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Bøy deg langt ned i motoren. På startmotoren er det en stor og en liten kabel. Ta av "trekket" på den største, øverste kabelen, og dra det på igjen. Gjør det et par ganger. Vips, så starter (kanskje) bilen. Funka fint for meg en gang :-) Si fra om det funker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olej Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Jeg bøyde meg laaangt ned i motorrommet. Jeg ser da den store kabelen med hette og den tynne med kabelsko. Den tredje kabelen er bare filler, hvordan kabel er dette hvordan er denne festet? Ser ut som det er uisolert kabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det er en bryter for startsperre på venstre side i motorrommet et sted innenfor batteriet. Den er merket med en pil ned, såvidt jeg husker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olej Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Da startet den! Det er da en kabel som går fra innslaget og til starteren som var røket. Ble litt quickfix med noen kabler som var tilgjenngelig. Problemt er hvordan man fester kabelen til starteren?? Det står opp bare en liten tapp som kabelen skal festes i. Noen som vet? Må starteren deles kansje? Takk for all hjelp og innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skt Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Da startet den! Det er da en kabel som går fra innslaget og til starteren som var røket. Ble litt quickfix med noen kabler som var tilgjenngelig. Problemt er hvordan man fester kabelen til starteren?? Det står opp bare en liten tapp som kabelen skal festes i. Noen som vet? Må starteren deles kansje? Takk for all hjelp og innspill Hei olej Jeg har litt av det samme problemet muligens, men på dieselutgaven. Er den sort den tappen som på dette bilde i link under http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=16727#entry154787 Eller er tappen mer som en slitt bolt? Kan man skru en mutter på denne bolt? Har du bilde? Hvis tappen er et solenoidkontaktpkt må du vel kjøpe et solenoidrepsett og starter må åpnes for å bytte disse solenoidene hvis jeg har forstått rett. Mvh skt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olej Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 Det var et solenoidkontaktpkt, fikk tak i brukt starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.