Jump to content
LRforum
Atle Arntsen

Atle's 110 6x6

Recommended Posts

Det med lerret kan jeg forestille meg , ja.

Ikke blitt noe enklere med årene , sånne ting .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har du ide om hva vekta på denne blir når den er ferdig? Du har sikkert temkt på det, men det er vel mulig du bør skremme ut litt mer kraft av Td5ern hvis det er mye vekt å dra på. 

 

Blir gøy å se denne på veien ja. Kult om du får til å kjøre denne til daglig. Det er jo en relativt voksen rigg. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ble veid inn til 2830kg 

etter dette har det jo forsvunnet noen kg, men hva den lander på er ikke godt å si.

Ang spørsmålet om hvorfor Td5 var også en av grunnene å holde bilen så merketro som mulig og dette er jo en motor vi etterhvert kjenner godt og er lett å få tak i deler til.

Egentlig eneste forandring er forlenging av ledningsmatta og diesellinja bakover

 

Hadde Selvf vært gildt med feks Tdv6 eller den BMW3l motoren med automat å full pakke, men jeg landet på at jeg tror denne Td5 motoren blir en mer en god nok oppgradering for meg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gjennomtenkte valg Atle! Når først V8eren måtte ut (jeg liker V8, men skjønner godt, og kjenner til argumentene mot) så er det kult med en Defendermotor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er tank vel på plass sammen med ledningsnett osv

Har ikke koblet lys enda MEN, bilen starter og sviver kjempefint :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutter siden, Atle Arntsen skrev:

Da er tank vel på plass sammen med ledningsnett osv

Har ikke koblet lys enda MEN, bilen starter og sviver kjempefint :wub:

 

Det er toppers Atle. Gratulerer med oppstart og med et überkult prosjekt som nå kan sette fart, når den endelig er hjemme etter spa oppholdet på Kongsberg. Lykke til videre, blir veldig spennende å se hva du går for :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 15.3.2018 den 21.27, Atle Arntsen skrev:

Da er tank vel på plass sammen med ledningsnett osv

Har ikke koblet lys enda MEN, bilen starter og sviver kjempefint :wub:

Gratulerer. Vi forventer kjørevideo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har bilen vært en tur ute av garasjen og vært hos frisøren, gått fra å være lyslugget til å bli sort i håret gitt :huh:

Litt småsnæks som fortsatt må på plass, men satser på å stille med den på veteranbiltreff her på Sørlandet først til torsdag så til Lørdag :)

 

her har dere et bilde av den med ny sveis :)

 

ECBFC843-0464-4FF8-A9E2-C4201B7DBCA8.jpeg

 

Edited by Atle Arntsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folkens, ikveld kom det en merkelig følelse, bilen er nå ryddet, støvsugd og vasket innvendig ( grovt ihvertfall ) og er nå faktisk klar for testkjøring, ble litt seint nå ikveld :huh:   Men prosjektet begynner å bli «klart»

Er Selvf en hau med ting man må gjøre videre, men tror den fra imorgen er kjørbar og jeg ENDELIG kan begynne å bruke de

:wub:

 

Slenger med et pirrebilde om noen er int

Hjørnene skal Selvf sveises ;)

 

440AD45D-DA92-408D-8586-182E8945F16C.jpeg

Edited by Atle Arntsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
På ‎30‎.‎11‎.‎2016 den 20.50, Atle Arntsen skrev:

Min 6x6 er i vk 150" - 545 cm lang :)

hmm 39 cm lengre enn en 130, tenkte den kanskje var lengre. Nå må det bli noen bilder snart :-)

 

Edited by joran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ja bilder dukker nok opp iløpet av kvelden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sånn ble den folkens :P

 

E4EDD337-FD41-4471-9742-3C3F4E297567.jpeg

 

A1B80A7F-9766-4F2F-AA78-6DE4E9EDE84E.jpeg

 

A40FB44D-0736-43C2-9953-91A8DC8581E6.jpeg

Edited by Atle Arntsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nå gjenstår det litt fargevalg før lakkering :huh:

Noen som har noen innspill de tror vil passe bilen bra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tøft og pent

Hvilken dekk dim? 

 

Står 110" i tittel, men 150" i senere tid. Har den vokst 40" i nyere tid? Eller var det orginalt en 110", ombygget til 6x6 av fabrikk til 150"?

 

Kjenner jeg er småmisunnelig;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilen er oppbygget fra en 110 til å bli 150

Den ekstra akselen er for å øke nyttelasten og skal ifølge brosjyren skal den også ha bra fremkommelighet i røft terreng ( noe jeg tviler sterkt på :huh: ) Men ja denn er også bygget til 6x6 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...