Gå til innhold

Atle's 110 6x6


Atle Arntsen

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

I helgen fikk gromvogna et etterlengtet oljeskift på alle aksler, motor og mellomkasse, med unntak av gearkassa.

Denne er jeg usikker på om er en LT85 eller Lt77, er jo litt forskjellig olje på de.
Ellers sysles det fortsatt med tanken på skal jeg bygge denne om til Pickup og bruke en camper, eller skal jeg forlenge den litt med sånn offroad bak ( sånn som skrår litt opp på en måte ) og pop top tak.
Den er jo så kul som den er allerede egentlig, men bredden er ikke mer en den må være event.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo kul som den er Atle, men jeg er sikker på at den kan bli en kul pickup også.

 

Går det an å få til som de store camperne at man kan skyve ut en vegg og lage bredere kasse? Eller er det bare masse jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd det medfører mye ekstra jobb og stoor fare for lekkasje?

Planene her er jo egentlig ganske klare, men tar så utroooolig lang tid å få svar av trafikkstasjonen i dette tilfelle, hmmm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Etter mye fundering på hva jeg skulle gjøre med gromvogna mi, fikk jeg i kontakt med William Strømme på Bilxtra Autogården Kongsberg as.

 

Så idag fikk jeg hjelp av mine gode venner Finn-Arne og Sveinung ( takk for hjelpa ) og kjørte den opp hit for egen maskin ?

Her skal bilen nå renoveres og tilpasses mitt behov ?

Supert verksted med flinke mekanikerne som innehar masse kompetanse på Land Rover ??

 

Følg med her folkens, blir nok oppdatert info der underveis ?

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1540115429393088&id=880613102009994&substory_index=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Lenge siden sist jeg skrev noe her :blink:

Men nå er omsider bilen tilbake her i Garasjen, hvor jeg nå er igang med de siste modifikasjonene og tilpassinegr av bilen selv, med god hjelp av Finn-Arne da :) 

Går alt etter planen er det klart for prøvestarting litt uti kommende uke  :wub:

Tusen takk til Wiliam og hans medhjelpere for all den jobben de har lagr ned i dette prosjektet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Gleder meg til å se den på veien. 

 

Bilder... ???? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, austbø109 skrev:

Bilder?

 

Istemmes.

 

Komme her og komme her og vifte med lekkert kjøttbein foran alle bikkjene og ikke gi oss det.:o

Knurr , glefs , bite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry folkens lite med bilder dessverre Bilen er kosmetisk lik tidligere bilder fortsatt.

Tanken har vært på plass men måtte ut igjen da pumpa i tanken ikke ville svive under kveldens oppstartsforsøk.

etter litt tenking kom et klart hue ( ikke mitt ) på at det er en multikontakt vi har studert på hva er til, kan denne kanskje skulle ha jord og etter litt målinger og litt testings malte pumpa så fint atte.

Fyrte igang lufteprosess og lette skeptisk etter event diesellekkasjer der jeg har skøytet  dieselslangene, men de er tette, allså kommer diesel igjennom men lekker ikke 

glade å fornøyde begynner vi å kjinne og litt småskuffa måtte vi konstantere at det ikke ble oppstart ikveld grunnet batteriet Selvf har tatt kvelden under motorbytteprosessen 

( som dessverre har tatt litt lang tid ) så d står nå til lading, nytt forsøk imorgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken ;)

 

Jeg er fornøyd med Td5 motoren jeg og det er flere grunner til det havnet på den motoren 

 

Jeg tenker å bruke bilen som dagligbilen min og til det bruket passer nok Td5en bedre 

 

En 3,5l V8 med forgasser var i denne bilen ikke annet et bensinsluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...