Gå til innhold

Atle's 110 6x6


Atle Arntsen

Anbefalte innlegg

Gutta på trafikkstasjonen har allerede selv foreslått den som Campingbil ;)

 

Så får se hva jeg rekker før skiltene kommer

 

Redd de på det Caravansenteret har en timepris langt ut over det jeg er Int i å betale

 

Men tips kan de kanskje komme med

:) var nok inspirasjon jeg tenkte mest på ja, mye fiks løsninger både i nyere vogner og biler, samt i småbåtindustrien :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Som vanlig i min verden stopper ting opp litt av forskjellige grunner, somregel er det helserelatert.

Har fått fikset de fleste tingene jeg regner med trafikkstasjonen skulle kommet med anmerkninger på ved visning.

Fikk hjelp av Finn Arne for å få svev på starteren igjen for litt siden, da denne var lei av å ikke bli brukt, men nå snurrer den så fint igjen at den blir stående inntil den sier takk for seg ?

Men så ENDELIG idag kjørte jeg bilen til rustbortagerdoktoren jeg pleier å bruke. Det var som sist bare en nytelse å cruise rundt i denne, jeg bare digger denne bilen ?

Blir spennende å opp å se litt på hva de finner av ekstra rust og gjør imorgen

 

Så er det vel bare å få bestill seg time til reg snart ?

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :)

Ja, en velfungerende V8´er er flott ( en som ikke gjør det derimot.....), og kjøreturene er bare kos. Håper du snart har helse og ork til å bli ferdig :) Har litt erfaring selv, og kjenner at det å være nære skilt er veldig motiverende :)

 

Og ja....flere bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ærlig talt ikke tatt så mye bilder av den da den frem til nå rett å slett har stått stille, i påvente av denne rustsveiseturen :)

 

Men et par fra sist kjøretur har jeg nå da ;)

Har ærlig talt ikke tatt så mye bilder av den da den frem til nå rett å slett har stått stille, i påvente av denne rustsveiseturen :)

 

Men et par fra sist kjøretur har jeg nå da ;)

 

image.jpeg

 

image.jpeg

Endret av Atle Arntsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tiden skal den få seg ny lakk, er veldig usikker på fargevalg.

Grei hvit, vurderer brannbil rød igjen ( brannbil gul blir vel for dominerende? ) er også inne på den kobber brune med sorte detaljer.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut noen bilder av "bagasjerommet" (igjen)? Med denne er du konge på veien, og limousiner kan gå og ta seg en pille.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tøff bil.

Artig å bygge camping bil, har bygget camping buss tidligere og det var gøy.

​Får du Vinsjen i vognkortet, eller er den der allerede?

​Dei blå eksra lysene i grillen kunne eg tenkt meg, fint å slå på når du vil forbi men ikkje får det til....

​Eg tror denne hadde passet godt med en bronse farge med sorte detaljer.

Ser det er ein stor diskusjon om Bensin eller Diesel, og gass, eg hadde nok kjørt Bensin, det er jo ikkje noe hverdagsbil?

Du har jo biler som er lettere å lukeparkere enn denne ;-)

Skal du ha rattet på "Right side" ?

 

Hvor mye kan ein spare på å kjøre Diesel kontra Bensin forresten, noen som har noe tall på det, ikkje at eg skal bygge om min bil til Bensin altså.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel sånn omtrentlig 40% høyere forbruk med gass enn med bensin, men gass koster vel nå rett i underkant av 7 kr pr liter(?).

 

Så om man regner om så skal kostnaden for 1,4 liter med gass (tilsvarende en liter bensin mht forbruk) bli noe under 10 kr. Så om bensin koster 14,50 pr liter, så sparer man da 4,50 kr pr liter med bensin man ville ha brukt.

 

...så om en gasskonvertering koster 10.000 kr så må du fylle drøye 2200 liter for å spare inn kostnaden ved ombygging, eller 4400 liter om det koster 20.000 kr... :)

 

Edit: Så nå at det var diesel vs bensin, og ikke bensin vs gass... Skylder på en lang dag på jobb. ;)

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har en tung bil Atle, og du trenger kraft for å flytte på den. Mao, du kan fort ende opp på rundt en liter på mila med dieselmotor også, og da skulle jeg mene at drivstofføkonomien med gassdrift ender på omtrent samme som for diesel.

 

I tillegg slipper du ombyggingsjobben, du skal "bare" montere gasskitet på motoren du har. OG du beholder lyden! DEN lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne gammle forgasser v8eren drar vel ikke skinnet av pølsa den heller, og får den nok aldri til å gå på under 2l/mil er jeg redd ;)

Jeg satser på å bruke denne til daglig jeg da, da diesel ønsket dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når det gjelder drivstoff forbruk, så kan jeg opplyse at min RR gikk tur retut Kristiansand Vestby i helgen, uten bensinfylling. Måling i etterkant viste 1,28 pr mil. Seriebilen med V8´er bruker ca 1,2 pr mil på lengere turer. Begge disse har forgasser motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...