Gå til innhold

Atle's 110 6x6


Atle Arntsen

Anbefalte innlegg

Har du ide om hva vekta på denne blir når den er ferdig? Du har sikkert temkt på det, men det er vel mulig du bør skremme ut litt mer kraft av Td5ern hvis det er mye vekt å dra på. 

 

Blir gøy å se denne på veien ja. Kult om du får til å kjøre denne til daglig. Det er jo en relativt voksen rigg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veid inn til 2830kg 

etter dette har det jo forsvunnet noen kg, men hva den lander på er ikke godt å si.

Ang spørsmålet om hvorfor Td5 var også en av grunnene å holde bilen så merketro som mulig og dette er jo en motor vi etterhvert kjenner godt og er lett å få tak i deler til.

Egentlig eneste forandring er forlenging av ledningsmatta og diesellinja bakover

 

Hadde Selvf vært gildt med feks Tdv6 eller den BMW3l motoren med automat å full pakke, men jeg landet på at jeg tror denne Td5 motoren blir en mer en god nok oppgradering for meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomtenkte valg Atle! Når først V8eren måtte ut (jeg liker V8, men skjønner godt, og kjenner til argumentene mot) så er det kult med en Defendermotor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Atle Arntsen skrev:

Da er tank vel på plass sammen med ledningsnett osv

Har ikke koblet lys enda MEN, bilen starter og sviver kjempefint :wub:

 

Det er toppers Atle. Gratulerer med oppstart og med et überkult prosjekt som nå kan sette fart, når den endelig er hjemme etter spa oppholdet på Kongsberg. Lykke til videre, blir veldig spennende å se hva du går for :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da har bilen vært en tur ute av garasjen og vært hos frisøren, gått fra å være lyslugget til å bli sort i håret gitt :huh:

Litt småsnæks som fortsatt må på plass, men satser på å stille med den på veteranbiltreff her på Sørlandet først til torsdag så til Lørdag :)

 

her har dere et bilde av den med ny sveis :)

 

ECBFC843-0464-4FF8-A9E2-C4201B7DBCA8.jpeg

 

Endret av Atle Arntsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Folkens, ikveld kom det en merkelig følelse, bilen er nå ryddet, støvsugd og vasket innvendig ( grovt ihvertfall ) og er nå faktisk klar for testkjøring, ble litt seint nå ikveld :huh:   Men prosjektet begynner å bli «klart»

Er Selvf en hau med ting man må gjøre videre, men tror den fra imorgen er kjørbar og jeg ENDELIG kan begynne å bruke de

:wub:

 

Slenger med et pirrebilde om noen er int

Hjørnene skal Selvf sveises ;)

 

440AD45D-DA92-408D-8586-182E8945F16C.jpeg

Endret av Atle Arntsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎11‎.‎2016 den 20.50, Atle Arntsen skrev:

Min 6x6 er i vk 150" - 545 cm lang :)

hmm 39 cm lengre enn en 130, tenkte den kanskje var lengre. Nå må det bli noen bilder snart :-)

 

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft og pent

Hvilken dekk dim? 

 

Står 110" i tittel, men 150" i senere tid. Har den vokst 40" i nyere tid? Eller var det orginalt en 110", ombygget til 6x6 av fabrikk til 150"?

 

Kjenner jeg er småmisunnelig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er oppbygget fra en 110 til å bli 150

Den ekstra akselen er for å øke nyttelasten og skal ifølge brosjyren skal den også ha bra fremkommelighet i røft terreng ( noe jeg tviler sterkt på :huh: ) Men ja denn er også bygget til 6x6 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...