bhplay Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Da har jeg endelig tatt motet til meg å kjøpt Freelander (2000mod diesel) Mot alles råd.. :-) Positivt overasket, men noe må jeg fikse.. Men må jeg kjøpe ny verktøy-kasse..? Er det tomme-verktøy det går i på Freelanderen..? Problem 1: Det "rumler" litt når jeg kommer opp i hastighet, mistenker opphengslagrene til mellomakslene. Tenkte å bestille disse på ashcroft-transmissions, men har ikke handlet slik før... betaler man "Vat", det er vel på godt norsk moms..? Vcu virker ok, ifølge alt jeg har lest her om her på forumet, men tenkte at jeg skulle kjøpe denne også.. vet ikke når den er byttet sist.. Problem 2: Ved jevn gass, ikke akslerasjon eller at jeg har sluppet gasspedalen, hender det at det virker som om bilen vil stoppe og den røde motorlampen begynner og lyse.. gir jeg gass slutter den ¨å lyse og bilen er normal igjen, eller den bare kommer av seg selv.. Oppleves som "lugging" Problem 3: Klakking i forstillingen nå jeg gynger bilen side til side, sjekket opp dette og det er stabstaget øvre høyre side som glipper , men leste om noe med ødelagt øvre feste..? Tenkte også å bytte oljer på det som er fornuftig å bytte oljer på... tips om hvor det bør byttes hen mottas med takk.. ;-) Ellers vil jeg si at det virker som det er mye hjelp å få her, så jeg håper å kunne få glede av min "nye" Frrelander ved hjelp av dette forummet.. :-) På forhånd takk. mvh Reidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Husk også og sjekk veivhus ventilasjonen om den er byttet. Hvis ikke bytt den !!! Den er veldig viktig på BMW dieselene (andre og). Om den tetter seg får du fort turbo havari. Koster bare noen hundrelapper hos GS. Motoren din heter M47. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landis65 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Dette er vel en Perkins-diesel........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerbombom Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Kan kanskje hjelpe litt med problem 1. Sjekk om det kan være dette. På samboerens freelander 05mod så gikk gummiopphenget rundt opphengslagrene på mellomakslingen i stykker og lagrene ble liggende mot opphengsbøylen som lageret står i og romlett/vibrerte ved pådrag og høy fart. Løste det på følgende ReodorFelgen måten ved å ta gummi stropper fra gammelt Thule skistativ og kappet i 3cm lengder og presset inn ca 15stk med nebbtang mellom hvert lager og bøyle slik at lagret igjen ble sentrert i opphengsbøylen og limet dem fast med sikafleks. Kjører nå på tredje sesongen med denne nødløsningen, fungerer utmerket og det vil ikke bli byttet før selve lageret havarerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bhplay Skrevet 10. september 2014 Forfatter Del Skrevet 10. september 2014 (endret) idag har jeg reparert vindus-heis på førersiden med ett repsett som fulgte bilen når jeg kjøpte den.. Ble litt svetting, men nå er alt i orden... Nå skal maf-en byttes, for å få bilen til å gå ordentlig.. Endret 10. september 2014 av bhplay Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bhplay Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 I dag skulle jeg gjøre min bil til forhjulstrekk, for å elliminere bort litt lyder og vibrasjoner.. Men da jeg løsnet bakre aksel til diffen bak, rant det ut mye olje fra diffen i skjøten der jeg løsnet.. sjekkt opp litt rundt der, og det virket som om det inngående lagret i diffen var dårlig.. mye slark der. Skrudde aksel på igjen og toppet opp olje på diffen.. Spørsmål da, er det DIY å bytte dette lager med ny pakning...? Reidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.