Gå til innhold

Range Rover p38, 98 mod - koding av nøkkler (Samme med discorvery 96 m


MortenMan

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har to stk Land Rovere som jeg (kona) har mistet nøkklene til... :/

 

Er det noen som holder til i Trondheims området som kan kode opp reserve nøkklene? (De har tydeligvis vært uten strøm, for de funker ikke på bilene..) :(

Hørt med Nardo bil, men de skal ha sykt masse penger for så liten jobb at jeg vil høre om det finnes noen som kan gjøre dette privat for en litt mindre sum kroner enn Nardo skal ha..

Og som har litt peil på feilkoder og, da det har kommet opp engine disabled på den p38..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun 1 nøkkel til min RR 1997 DSE. Er det samtidig noen som vet hvor jeg kan kjøpe/bestille reservenøkkel til best mulig pris? Den ene nøkkelen jeg har er også dessverre knekt, men jeg får brukt den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koding av nøkkelen gjør man enkelt selv. Man må ha en firesifret kode til bilen. Den får man eventuelt av en leverandør hvis man mangler den. Såkalt eka kode. Prosedyren finnes lett ved bruk av Google :) sitter selv med mobiltelefon midt i skogen så legger ikke ut link selv.

 

Nøkkel kan bestilles hos leverandør. Dyrt i Norge, ryktes at det er billigere fra England. Chassis nr trengs ved bestilling. Lurer på om ikke famous four kan skaffe nøkkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

på din 98 mod, skal det vel gå å bare sette nøkkelen i tenningen å trykke på åpne knappen. Montere nye batterier først. alternativt setter du nøkkelen i fører døra vrir opp manuellt og deretter trykker på åpne knappen på fjern kontroll.

 

Prøv begge disse tingene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som Brage sier, ja. Greit å være klar over, for en reservenøkkel kan jo komme ut av synch med bilen bare ved å ligge for lenge. Ellers overtok jeg min '98 med bare én nøkkel, og kjøpte en ekstra via EWS til godt under halve prisen av det LR-importøren skulle ha (og de skulle i tillegg ha en masse penger for å synkronisere den nye nøkkelen mot bilen, selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Eg betalte 157GBP for 1stk nøkkel levert på 3 dager.

 

Videre er det jo andre ting som kan tulle seg på disse bilene slik som de swichene som liger inni låsemekanismen på P38, fant ut att disse styrte hele showet på bilen da eg skule bruke bilen etter ferien, kan tenke meg at forhandler hadde fakturert meg 2gangen av hva bil er verdt før de hadde funnet ut av denne feilen!!!

 

legger med bilde av denne herligheten som var opphavet til at min bil ikke ville kode opp nøkkel!!

bilde.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Eg betalte 157GBP for 1stk nøkkel levert på 3 dager.

 

Videre er det jo andre ting som kan tulle seg på disse bilene slik som de swichene som liger inni låsemekanismen på P38, fant ut att disse styrte hele showet på bilen da eg skule bruke bilen etter ferien, kan tenke meg at forhandler hadde fakturert meg 2gangen av hva bil er verdt før de hadde funnet ut av denne feilen!!!

 

legger med bilde av denne herligheten som var opphavet til at min bil ikke ville kode opp nøkkel!!

 

Hei

Er det slik at denne også kan være derfor jeg har fått feil kode på motoren?

 

I min nød så satte jeg inn min discovery på Nardo bil, og de fikset hva det nå enn var for 1900,- (Under halvparten av hva jeg trodde når jeg snakket om de for å få kodet opp en ny nøkkel, men da hadde jeg fått tak i noen kontrollere i mellomtiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...