Gå til innhold

Et par problemstillinger... L322 2004 TD6


svennis

Anbefalte innlegg

Begge problemstillingene gjelder selvsagt min L322 2004 TD6 Vouge

 

1: vindusviskerne har en tendens til tidvis å stoppe, og jeg må eksempelvis stoppe bilen ta ut nøkkel og starte igjen før de virker igjen.

 

2: Radio/kjørekomputeren låser seg tidvis, av og til restarter den selv, andre ganger fryser den, lyden blir spilt av men bildet er fryst eller blir helt svart.

 

Noen som har noen gode forslag til løsninger? Evt "diagnoser"???

 

Alle råd mottas med takk:-)

 

Mvh

 

Svennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei svennis.

 

Punkt 2 kan være CD plata i gps'en som er dårlig. Kan være vannskadet f.eks.

Min oppførte seg på samme måte, og jeg fikk brent en ny ut av den som var skadet (var heldig) og da sluttet den å oppføre seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pkt 1. Her kan det være vindusviskerreleet bak batteriet som er gåen. Evt det som skjedde meg ved at parkeringsbryteren i motoren fusket. Prøv å bytte ut releet først, fungerer det ikke leverer Famous Four komplett viskermotor inkl visker mekanisme for rundt kr.1300,-.

 

Dette er meget enkelt å bytte selv ila 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pkt. 2:

a) sjekk for fukt i kontaktene på venstre side bak. er det noe kondens der spray med elektrospray.

B) ta ut cd til gps og sett den inn igjen. som nevnt over sjekk for riper osv.

c) trenger du en kopi av en plate så får du si ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...