Gå til innhold

Robert's One Ten V8


RKV

Anbefalte innlegg

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

et par runder i søla (hender jo at jeg må få med de som kjører bak. Hø-Hø :):D ) så tenker jeg fargen blir spot on!

 

Funderer på en form for vinsjholder inne i bilen også, slik at den ikke spretter rundt baki der når den ikke er i bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Spiste CV-ledd i Danmark to år på rad.

Nå ligger det altid ett klart i bilen.

Men nå skjer ikke det.

Bank i bordet,salt over skulderen,to spark i kjerringrumpa.

Ikke måttet reparere noe på en stund på treff.

Rettelse: Dysetettinger på Landstreffet i fjor. blush

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fikk akutt lyst til å pusle litt med bilen i går, og 2 slitte kryss i bakre mellomaksling ble byttet :)

 

Da gjenstår bare noen oljeskift og litt sauefett så er vinteren velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mer typen som går i sommerdvale, Andreas :) Men det har da blitt tid til noen turer i sommer.

 

image.jpeg

 

Men nå kommer heldigvis den kalde, fine tida :) Så får vi satse på at det kommer såpass med snø at jeg en gang i blandt, med fornuften i behold, kan ta One Ten til jobben fremfor Golfen.

-Lyden av iskald, godt choket V8 om morningen er dessuten ganske så alright :)

 

image.jpeg

 

Så får jeg heller irritere meg over å ikke ha koblet opp den oppvarmede frontruta eller fått byttet varmeregisteret i sommer heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....at jeg en gang i blandt, med fornuften i behold, kan ta One Ten til jobben fremfor Golfen.....

 

Skjønner ikke helt dette jeg, trodde det var motsatt. Kan man med fornuften i behold velge å ta en Golf til jobb i stedenfor en One Ten med V8? ?? ( ok så sant du ikke har altfor lang vei da..) Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette jeg, trodde det var motsatt. Kan man med fornuften i behold velge å ta en Golf til jobb i stedenfor en One Ten med V8? ?? ( ok så sant du ikke har altfor lang vei da..)

Der kom du nok litt inn på sakens kjerne :) dessuten så er golfen på en måte litt "gratis" i drift, da det er en firmabil...

 

Tenk på alle pengen du har spart til hobbyformål ved å kjøre så lite ila sommern. Nå er det bare å gønne på.

Hyggelig å høre at det er liv i deg forresten. Må få til et treff snart vel :)

Her er det liv :)

 

Hvis det planlegges noe treff rundt om i nærheten så hadde det vært trivelig å møtes. Alternativt så er jeg nok å finne på GMS utover høsten. Og garantert når snøen er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Intet mindre enn 3 år siden jeg har rablet noe her inne, og dessverre, neste like lenge siden bilen har vært utenfor kommunegrensen. Tror jeg fyllte opp tanken en gang i 2016. Men nå, NÅ, er en pakke med litt småsaker på vei over fjorden slik at den gode gamle bilen kan godkjennes og spre godlyd rundt seg langs landevei, grusvei og sølehull igjen.

 

Det har utviklet seg en ulyd i servopumpen, har bestilt ny. Men er litt usikker på om jeg fant rett type. Hvis noen kan hjelpe meg med å finne rett type, så blir jeg glad. Se bilde.

 

CCDC7E8F-B1F5-450E-A8AB-51DD5A293778.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For første gang på lang, lang tid har det nå blitt utført litt arbeid: Har byttet radiator!

 

Den gamle var veldig på overtid. Den nye passet perfekt, og ser ut til å holde vannet på innsiden. Noe som er en ganske stor forbedring kontra den gamle. 

 

Servopumpen passer ikke, så det er fortsatt en utfordring. 

059ECA1C-5F08-4449-B950-1811CE656DC3.jpeg

7B680F5B-A3C1-494D-B853-C839E4BDAEF3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bråkebilen/kajakkstativet er ute av vinterdvalen :)

 

Den har faktisk vært litt i bruk gjennom fjoråret, men mangler nå godkjenning for de neste 2. 

 

Begge bremsene hadde satt seg siden sist, men ettersom jeg har hatt et komplett sett med bakbremser liggende på hylla siden 2014, så var det vel en god unnskyldning for å få montert de. 

9A82D0B4-1CB6-4603-ABFF-CCF23AB14BE7.jpeg

697B6BF4-FF19-4860-AE40-85F0F39527FC.jpeg

 

49C4F7D3-1931-4573-861A-6E3A02622CC0.jpeg
 

Ble litt shining av felger. Gjør seg absolutt best på en 2-3 meters avstand fortsatt. Men slik de hjula så ut før, når man nok måtte opp på en 25-30 meter, så ble det en likevel en markant forbedring.5E0DA50B-C017-4F86-A7B8-AB665611C114.jpeg2189F1B6-38BE-452F-BD08-037BC595ABD7.jpeg


...må vel kanskje få en vask i år også.

 

ja, jeg vet at jeg har vært i overkant ivrig med postingen her. Er jo bare 2,5 år siden sist :D

 

Endret av RKV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Godkjente bilen like før jul. Fikk tak i vinterdekk og løse felger som ble montert på like etterpå. Dagens lille prosjekt ble å forlenge noen kjettinger, så nå er vogna skodd for holkeføre :)B1922324-5F23-4BCB-AC64-26E77411F2C4.jpgEC45A1B3-749F-4749-AA3C-D07CD583D4FF.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RKV skrev:

Godkjente bilen like før jul. Fikk tak i vinterdekk og løse felger som ble montert på like etterpå. Dagens lille prosjekt ble å forlenge noen kjettinger, så nå er vogna skodd for holkeføre :)B1922324-5F23-4BCB-AC64-26E77411F2C4.jpgEC45A1B3-749F-4749-AA3C-D07CD583D4FF.jpg

 

Kult, klar for tur nå da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...