RKV Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 På finurlig vis har det havnet en -84 mod. One Ten V8 på utsiden. En ikke helt ukjent bil for mange av dere. Her er'n: ...fortsettelse følger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Ai ai ai, den var herlig. Gratulerer. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willhelm Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Gratulerer! Hel maskin og greier!! Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Kult, grattis med grom bil! Endret 19. august 2014 av Kristian Kvart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hyggelig at den blir i familien, Robert. Det tenker jeg tidligere eier er litt glad for også. Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Ingen unnskyldning for ikke å komme fram lengre nå Da lurer jeg på hva forrige eier har av planer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Noe mindre og mer barnebarnvennlig, kanskje? Han får fortelle det selv, om han ikke har gjort det allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Jøss. Den var råkuul Grattis med gromvogn!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RKV Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Noe mindreJa ...og mer barnebarnvennlig, kanskje?Nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Gratulerer med fin bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JefeDeMaquinas Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Den har eg hatt mykje morro i, ei herleg vogn som gjer savnet etter min 110 V8 om så vondare Kos doke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Ja, den er herlig frekk den vogna der. Har kjørt mange ganger bak den. Og stått igjen en hel del ganger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredhelg Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Gratulerer med grombilen kjære svoger :-) Denne var vel i og for seg grunnen til at eg også kjører 110" v8 :-) Gleder meg til å reise på turer og treff fremover ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RBB Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Flott vogn, gratulerer så mye. Også 8 hull i blocka da, perfekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RKV Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Hyggelig at folk liker bilen. Selv liker jeg den veldig godt Bilen har tilhørt min svigerfar siden 08 (fritt fra hukommelsen), og jeg har hatt mye moro som både sjåfør, passasjer og mekaniker i den tiden. Den ble kjøpt som en orginal, men godt holdt bil. Bilen er fortsatt godt holdt, dog "noe" modifisert: -ARB-sperrer foran og bak -Terrafirma +5" demperoppsett med "dislocation cones" foran og bak -2" hevet -korrigerte radiusarmer -Edelbrock 1404 forgasser -Warn 9.5 winsj m/trådløs fjernkontroll -Diverse forsterkninger og beskyttelser under Pluss en hel drøss med småting som kan leses om i prosjekttråden til Trond. Planen fremover er vedlikehold. En "pickup" i fordeleren som mistenkes å være årsak til fjusking på lavt turtall, litt foringer her og der og en kommende PKK som må forseres. En pakke er forventet levert på torsdag, så med litt flaks så er den i det minste fjuskefri før nattsafarien. Endret 23. august 2014 av RKV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RKV Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 Har en liten utfordring ang. justering av tenning: Jeg finner ikke noen markør på reimhjulet for justering av tenning, heller ikke en spissen som skal peke. Jeg forventet å finne noe slikt, men intet å se..: Hvordan går jeg frem for å lage nye marker nøyaktig? Finnes det andre nøyaktige merker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Du kan lage merket selv. Skru veiva til sylinder 1 er i kompresjonstakt (begge ventiler lukket og stempel på topp) Du finner ut om stempelet er på topp, med å ta ut pluggen og bruke et skrujern for å være sikker på at det er på topp. Det spiller egentlig ikke noen rolle hvor merkene sitter, så lenge du lager dem rett overfor hverandre. Lag et merke på blokka/deksel og et på remhjulet. Btw..........da ble det 1000 poster på meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RKV Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Vel hjemme etter nattsafarien, med et snittforbruk på rett i overkant av 2l på mila. Det vanker vel julekort fra Statoil hvis ikke jeg greier å forbedre det forbruket Til sammenligning så bruker svoger sin ca 1,4 på samme distanse. Har funnet timingmerkene, men med vakumslange frakoblet så har jeg ca 24 grader fortenning. Noe som jo er hinsides. Bruker tenningslampe fra Biltema. Se illustrasjonsfoto, markøren min peker på siste E i "before": Hører ikke noe tenningsbank, og den ville vel nesten ikke gått med så mye fortenning, vel? Er det rett og slett unøyaktighet på tenningsmerkene, tro? Det andre er at pluggene ser veldig hvite ut, noe jeg heller ikke forstår. Trodde den fikk alt for mye bensin, og derfor burde være mørke. Det ser jo ut som om motoren går veldig magert, ut i fra fargen. Noen som har en fornuftig forklaring å komme med? Endret 31. august 2014 av RKV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Hørtes ut som veldig mye fortenning! Skal det ikke være ca 5-6!? Hmm, kanskje du har svetting på tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RKV Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Skal vel være 6 grader, tror jeg. Hadde ikke verktøy for hånden, så jeg fikk ikke løsnet skruen som holder fordeleren. Får justere litt i morgen. Tanken er tett&fin Endret 31. august 2014 av RKV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Ville sjekket grunnjustering av tenning og evnt falskluftlekkasjer. Falskluft gir høyt forbruk og lyse tennplugger...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Sjekk hvor TDC er, med en skrutrekker i tennplugghullet på sylinder 1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det er ofte en god blanding av deler på gamle motorer, så det er nok ikke sikkert at merkinga stemmer. Motoren ville ikke ha gått med en fortenning på 24 gr. Jeg har ofte endt opp med en fortenning på 10-12 gr. Dere må huske at vi bruker 95 okt eller bedre her, og kan derfor ha større/bedre fortenning. 6gr er for 87-88 okt. Att bilen bruker 2l på mila, både tror, og vet jeg du må venne deg til. Jeg har hatt flere V8ere, og ingen har vært billig...aldri.. Jeg går utifra at du leser engelsk bra, så bruk denne siden for å lese deg opp på tenningen; http://www.v8engines.com/electrics-1.htm Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RKV Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JefeDeMaquinas Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Må sei meg enig med Roar her. Fleier med liknande bil har opplevd dette og betraktelig mier. Også blandt medforumistar jfr det dei set på trykk Eg har (hatt) fleire V8 med gassar & dette er ikkje utenkelig at du bruker 2 l/mila Dette er også ein motor som ha vore brukt litt etter det eg kan minnes Både ting som slitt drev mellom kam & fordeler, slitt fordeler, morkne membranar i gassar/(ane) du har vel enno Yaknee-gassar i denne?, uballanserte gassarar) & løen kompresjon bidrar fort til at forbruket går til vèrs. Du får smått byrje i ein ende :-) Grunninnstillinga må du uansett få på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.