Gå til innhold

På tur med godbilen!


crashbanger

Anbefalte innlegg

Jeg syns det artig å ta bilder av bilen på tur. Som David Attenborough ville sagt det; I like watching a Range rover, in it's Natural habitat.

 

Og siden denne plassen er fokusert på bilen, så blir det bilder av og i forbindelse med bil som dukker opp, med et og annet unntak.

Prøver alltid å knipse litt når vi kjører utenom distriktet, så jeg håper det kommer mange bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en helg i Finnskogen 1-3 August, meg, madammen og en kamerat.

Bagasje svelgen det unna rått, glupsk som den er.

 

Fant Spor etter en skogsmaskin, rett ved gården hvor vi har noe familie. Jeg har benyttet enhver anledning til å teste litt av hva bilen kan, så jeg klarte ikke å la være. En lettere oppgitt madam i pasasjersete, utstyrt med kamera:

IMG 6875

IMG 6876

IMG 6879

IMG 6882

IMG 6883

IMG 6884

IMG 6885

IMG 6886

IMG 6887

IMG 6889

IMG 6901

IMG 6904

Nå er vel detta godt innafor hva den skal klare, så tøyde nok ingen grenser. Men kjørte på sommerdekkene mine, har null erfaring, så jeg storkoste meg! Var glatt og sleipt i spora, og måtte kjøre mye på kanten. Var en del stubber og steiner skjult i det høye gresset.
Gleder meg til å prøve mer, men kommer til å ta det rolig frem til jeg er fornøyd med bilens tilstand.
Dette er fra en kjøretur langs varaldskogvegen:

IMG 6948

IMG 6949

IMG 6952

IMG 6953

IMG 6956

IMG 6959

IMG 6969

IMG 6995

IMG 6996

IMG 7000

IMG 7001

 

Underveis her, så jeg en liten høyde, hvor jeg mente det burde være mulig å kjøre opp og ned, uten store problemer. Madammen var sliten, og kom med noen fraser a la: Du kommer bare til å sette deg fast. Og det er dumt å komme med sånt, da får jeg enda mer lyst og MÅ prøve:

IMG 7039

IMG 7038

IMG 7037

IMG 7036

IMG 7030

 

Bilen er jo så fotogen, måtte jo posere litt:

IMG 7029

IMG 7028

 

Og dette var den reserverte Land rover parkeringen på stedet:

IMG 7135

Med folk i bilen.
Storkoste meg!

 


Var på besøk hos noen venner, jaggu var det ikke dedikert Land rover parkering på det boligfeltet og!

 

P 20140726 174620

P 20140726 174610

P 20140726 174559

Alltid gøy når det allerede er reservert plass!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Her kommer bilder og reisedagbok etter hvert. Men det hele lar vente på seg. Dagboken må tolkes og føres inn på pc. Bildene var det ca 2200 av, som må sorteres.

Og som om det ikke er nok, så gikk batteriet, til pcn, til seters for å gjøre seg fet.

Når batterier gjør slikt, så må det foretas en raskt beslutning om slankeoperasjon. Beslutning er tatt og pcn er sendt til rep.

Får den vel tilbake, en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg skulle ønske folk holdt det meste av LR-ting borte fra Facebook, og kun her inne. Hvis ikke dør dette forumet ut etter hvert. Dessverre sant. Enkelte småposter er fint på FB, men alt som kan være av interesse for andre bør legges her inne. Da får vi et fint oppslagsverk, noe FB definitivt ikke er.

 

Kommer du og leker med oss på Grenland Motorsportsenter første helg etter nyttår, Thomas?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Landreas inviterer til kjøring . Da kan jeg, invitere til Romhjulstreff i Elvedalen (27.12) :D og eller anbefale en tur til et kjøreområde ved anledning. Der vil du vil treffe en gjeng hyggelige mennesker som også liker å kjøre bilen sin dit ingen skulle tru , og du vil kunne få alle mulige og umulige tips om hvordan du skal komme dit og tilbake. Fantastisk mye moro blant likesinnede som setter utrulig pris på nye fjes og biler.

 

Harrymann :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske folk holdt det meste av LR-ting borte fra Facebook, og kun her inne. Hvis ikke dør dette forumet ut etter hvert. Dessverre sant. Enkelte småposter er fint på FB, men alt som kan være av interesse for andre bør legges her inne. Da får vi et fint oppslagsverk, noe FB definitivt ikke er.

 

100% enig med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alt av familie, venner og bekjente, som jeg vil vise dette til, vært her, så hadde jeg ikke hatt behov for å poste på FB. Men har en litt spesiell situasjon som gjør at det er en av de enkle måtene for min far å se litt av hva jeg driver med. Han er noe lengre enn en kjøretur unna. Og vi deler mye samme interesse.

 

Og nei, blir ikke noe kjøring for gøy, før jeg har fått varme i bilen. Den fikk nytt batteri av meg i julegave g jeg fikk en iskald bil tilbake. Det å kjøre om kapp, fra Oslo til Fredrikstad, med iskrystallene som dannes på innsiden av frontruta, var en kjølig opplevelse. Jeg kan ikke kjøre noe sted om jeg ikke får brukt kupevarmeren først og som mellomstopp.

Tok av sensoren på de røra inn til heater Matrix, da fikk jeg det til å blåse litt i hvert fall. Tror jeg har pådratt meg flere virus egentlig. Vifta går, og jeg hører den endrer seg etter hvilket nivå man stiller. Men før jeg fjernet den sensoren, så merket man ikke at det blåse i kupeen. Så den må byttes.

Skal prøve å ta av den sensoren som som måler innvendig temperatur, se om det gjør noe forskjell.

Og bilen er jo utstyrt med varmetråder i frontruta. De fungerer kun på pasasjersiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder varmetrådene i front ruta, så er de styrt av 2 stk gule rele. Så hvis det ene releet er gåen, ja så virker bare trådene i halve ruten.

Ellers så er det jo også bare sånn at disse rutene mister effekten i trådene gradvis ned mot null.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...