Gå til innhold

Kraftkar'n - en Discovery 3 fra 2006


LANDreas

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skjønner ikke helt problemet - Litjkaren er vel i god stand han og tåler godt en tur, er det ikke koselig å kjøre han til treff da - i alle fall på østlandet ? Mye morsommere å kjøre gamle biler enn å se på de synes nå jeg. Kan kjøre sakte med deg jeg om vi slumper til å booke inn samme treff. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Litt trist å måtte dele den med resten av familien ;). Neida, det var jo just in time før helga det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror fargen heter Bonatti Grey, så vidt jeg kunne se av andre biler på nett. Har ikke sjekket egne papirer eller plate enda.

 

Nå har jeg stuet bilen så full jeg klarte med stæsjet fra Storkar´n. Ble ikke plass til selve "verktøykassen", fordi jeg har bilen full av stålskrot til en medforumist. Får ta en liten ryddings til etter Nattsafari-helg. Det er rikelig med plass til småtteri og utstyr i bilen, og bagasjerommet må da være betraktelig lenger.

 

FOR en herlig bil! :D

 

PS

Fikk en litt lengre tur i dag også, var hos Erik og hentet masse moro til Litjkar´n. Tanken er å settet inn framovervendte seter til gutta, så får vi se om det blir plass til et par små klappseter foran dem også. Ville jo vært fint å fortsatt ha plass til 6 personer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftkar'n har vært på slektstreff i helgen og er meget fornøyd. Han ser nå mer ut som om han er tre år enn åtte, med søle fra gummistøvlene og helt opp over ørene. Men han smiler!

 

Heldigvis er han ikke mørkredd, og har heller ikke vannskrekk, for det var både mørkt og vått i natt. Men han stortrivdes og vil gjerne på langtur snart igjen. Det vil gjerne jeg også, for dette er fortsatt et meget hyggelig farskap.

 

Vi får se hva vi kan få til utover høsten.

 

:)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegging, Kjartan. P-L-A-N-L-E-G-G-I-N-G. Du har sikkert hørt ordet før, men du må nok spørre din kone om hva det betyr. :rolleyes:

 

:P:D

Hmm, mener jeg har hørt det ordet før...

 

Takk for trivelig lag i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger visst ikke godt nok med for tiden, jeg! Gratulerer med flott bil! Drømmer om en sånn en som familiebil, vi og, men det ligger et godt stykke utenfor rekkevidde for øyeblikket. Fantastisk romslig bil med herlige kjøreegenskaper. Også så kul å sjå te! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ups! Ikke så ivrig på oppdateringer ser jeg. Siden sist har minst følgende vært gjort/oppgradert på Kraftkar'n:

 

- Montert ryggekamera og klippet kabel for å få RR-Navi

- Skiftet til stål bunnpanne og nytt filter på girkasse

- Ny olje på diff.'er

- 1 ny innsprøytingsdyse, nytt dieselfilter

- Fikset lås på øvre bakluke. Se egen Wiki

- Fikset gammelt hengerfeste og montert firkantfeste med recovery eye

- Oppgradert Blåtann-modul hos Chokolademan

- Montert elektronisk hevesett fra Mudtech4x4.com. Nå 40 cm under hele og 36 cm på diff.'ene. Digg!

 

Så får jeg se hvor mye jeg slår nedi til helgen, på GMS, for så å bestille litt understellsbeskyttelse fra Paddock. Har ikke rukket det foreløpig. Skal til UK til sommeren, så mulig det tas da. Blir jo noe billigere.

 

:)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ligger på nevnte nettside, også monteringsanvisning. Settet heter Anitas Lift Kit e.l. Man hever den 7,5 cm mer enn vanlig offroad-modus, og kan senke ytterligere 2,5 cm, tror jeg. Håp for folk med lave garasjer. Og jeg kan stable enda mer dritt under bilen i garasjen. Høy nok til at jeg sleit med å komme meg opp i bagasjerommet i sted. :D

 

Skal se om jeg husker å ta bilder i helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...