Gå til innhold

L322 med taktelt samt L405 felger


ksskaret

Anbefalte innlegg

l322 er et godt alternativ til taktelt :) Overraskende fraværende vindsus fra teltet under kjøring ift D2 og D3 :)

 

Sommerdekkene måtte byttes ut i år. Etter litt forskjellige søk på Dekkonline.com etc kom jeg frem til at ebay var det rimeligste alternativet :)

 

Kjøpte L405 style 2 fra London, dekkene var brukt ca. 300 km da eieren ville ha mer bling. Dimmensjonen er 255/55-20 som er i underkant av 4% økning ift orginaldimmensjon (255/50-20). Dekkene er Pirelli Scorpion Allverde, støysvake og passer L322 veldig bra :)

 

L322 MaggiolinaE.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig fin bil!

 

255/55 høres lurt ut. Blir sikkert litt mer gummi som fyller hjulbuen. Jeg tenkte på 275/50, men dette er sikkert mer støysvakt. Subber det på noe vis (i feks senket stilling)?

 

Opplever du at det er stor forskjell på 2010 modellen i forhold til 2009-2007? En del kosmetisk, ja, men kjøremessig, støy, girkasse osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig fin bil!

 

255/55 høres lurt ut. Blir sikkert litt mer gummi som fyller hjulbuen. Jeg tenkte på 275/50, men dette er sikkert mer støysvakt. Subber det på noe vis (i feks senket stilling)?

 

Opplever du at det er stor forskjell på 2010 modellen i forhold til 2009-2007? En del kosmetisk, ja, men kjøremessig, støy, girkasse osv?

 

Nei, det er ingen form for subbing i nedsenket stilling så det går helt fint :) Jeg syns bilen har blitt mykere å kjøre med denne dimmensjonen :)

Innpressen på L405 felgene er 53 mm i motsetning til L322 som er 57 mm (eller var det motsatt?)

Nå har jeg ingen erfaring fra 2007-2009 modell, utover det kosmetiske du påpeker så forstår jeg at 2010-2012 har ytterligere støyisolering.

 

Videre så er girkassen på min bil den samme som på 2007-2009, det var vel først på 2010.5 at man gikk over til 8-trinns kasse når man økte motorvolumet fra 3,6 til 4,4 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...