Gå til innhold

Luftfjæring P38


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe

 

Har en -97 modell, har skiftet luftbelger, airdryer og det er ny kompressor, men løfter ikke på belgene.

Det startet egentlig med at det når jeg startet på morgenen (bilen stod da oppe på belgene, så det utelukker åpenbart lekkasje) så blinket det i lampen på dashbordet, og denne kunne blinke i 1 minutt, til 30 minutter! Samtidig som jeg også kunne merke at den ble "slappere" på fjæringen.

Inntil nå nylig har den hvert slik, men har kommet opp etter hvert.

Men nå står bilen nede på fjærene og vil ikke opp igjen

 

kompressor er helt ny, og har også overhalt den gamle, har prøvd med begge, men får ikke bilen opp, og finner ingen lekkasjer!!

Det lages trykk i tanken, men løfter ikke, har lest ut feilkoder, og prøvd å resette, men ligger ikke feilkoder inne!

 

Forslag tas imot med takk :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok konkludert med at det er en intern lekkasje i ventilblokka, har laget meg et fyllepunkt etter ventilblokka, kompressoren lager trykk men bruker fryktelig lang tid, har bestilt overhalingssett til ventilblokka, så overhaler nok den :-)

når jeg fyller direkte på tanken, ser det ut som alt virker, og det er tett også, så det er nok lekkasje i ventilen som skal åpne for fylling når kompressoren starter.

 

Jørn

Endret av Jørn Lorentzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...