Gå til innhold

Hvitt tak på Defender


JokerS30

Anbefalte innlegg

Foliering burde gå ganske greit, men det koster ... Ville nok ha satset på Plastidip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan ikke folk snart gå lei av det plastidip tullet? Det er jo noe som garantert vil flasse etter en tid!

 

Jeg tror ikke hvitt tak har vært std. på Defender i Norge siden Td5-motoren kom (1999).

 

Mulig det er har blitt hipt igjen nå, og importøren har begynt å ta inn biler med hvitt tak igjen?

 

Jeg hadde kjørt på med lakk + rulle på mitt tak, hvis jeg ønsket å skifte farge....

Endret av ole jacob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønte ikke helt den JefeDemaquinas, er du reklamemammen som kan foliere om jeg ønsker det ?

 

Om jeg velger å sprøyte taket med plastidip, er det noen som har trua på å bruke en Bosch HVLP pistol til plastdippen ?
Største utgave, skal være kjekk til ganske mye rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei si det. Skal jeg sette bort jobben, blir det ganske dyrt, og å gå løs på en helt strøken bil med rull, med remedier som ikke kan reverseres, virker litt....... brutalt...


Er det noen som har litt detaljbilder av hvitt tak, hvordan det avsluttes osv ? Går det over og rundt drypplista f.eks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Leker med tanken på hvitt tak selv, men heller mer for foliering tror jeg. Sendt Mail til en kar, men han svarer ikke, så får fortsette å lete etter pris.

 

 

Men kjør på med dip, så får jeg se hvordan det blir!! ;)

 

E

 

-hadde naturlig hvitt tak i dag da...

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 5 år senere...

Ikke på den grønne, men har en som får en strekking nå, og der flasser taket noe så gæli, så det blir matta ned, og sprøytet.

Er det noen spesiell fargekode på det hvite, og hvordan går delelinjene rundt frontruta ? Vil helst prøve få det mest mulig orginalt, selv om jeg ikke har noen tanker om å fjerne taket. Tenker bruke vanlig tokomponent industrilakk, Mipa240 halvblank, rundt 30-50 elns. Høres det OK ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...