Onkel_Geir Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg har åpenbart køddet det til med bilen min, og håper at noen med svart belte på Discovery kan hjelpe meg her... Jeg var glad og fornøyd etter å ha skiftet bærearmer og diverse foran. Det gikk noen dager før jeg faktisk skulle kjøre mer enn noen meter, firehjulskontrollen er i morgn tidlig. Feilen ble oppdaget når bilen skulle kjøres. Så til problemet som har oppstått etter å ha mekket på egenhånd uten tilsyn: Ved start ser alt normalt ut (det lyser teksten "suspension normal height selected), men når bilen passerer ca. 30 km/t kommer en varsellyd fulgt av teksten " HDC fault system not available" og så " system fault special programs not available" og så "special programs off" fulgt av "suspension lowered". Etter dette lyser både varsellampe for bremsesystem, fjæringssystem, og for antisladdsystemet. Alle tre lyser kontinuerlig gult. Ettersom bilen har stått stille lenge mens jeg har vært på ferie tenkte jeg at det kanskje kunne være lite strøm på batteriet, så jeg kjørte en tur for å lade litt, men dette hjalp ikke. Jeg skal på firehjulskontroll i morgen tidlig og jeg håper bare at de kan justere hjulene (og rattet) slik at i alle fall dèt er i orden, og så får jeg krysse fingrene for at problemet (jeg sannsynligvis har laget selv) kan la seg ordne uavhengig av firehjulskontroll. Er det noen som har vært borti noe lignende og kan si meg hva jeg må gjøre? Eventuelt noen som kan anbefale et kyndig verksted i nærheten av Strømmen, det er vel en god sjanse for at jeg ikke klarer å ordne dette selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Ratt skal ikke behøves å justeres, sannsynligvis er styringa feil ifm delebytte og bilens sensorer forteller om avvik som igjen medfører feilmelding. Justér styringa slik at hjul og ratt peker riktig :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Det er en sensor som heter "Steering angle". Denne tror jeg skal nullstilles etter at man har gjort noe med hjulstillingen foran. Vet ikke om den vil gi slike feil. Ellers tror jeg at jeg fikk noen av de samme meldingene og lysene da bremselysbryteren streiket (sitter bak pedalen, billig og enkel å bytte). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ovik Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Høres ut som de symptomene jeg får når tilhengerkontakten kortslutter (det har hent et par ganger), men jeg får "Transmission fault" i tillegg . Det bruker å rette seg selv etter noen timer. Det er diverse kontrollere som ikke liker spenningsfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onkel_Geir Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Lykkelig slutt! Skulle til NAF for å ta 4-hjulskontroll og spurte om de kunne justere rattet også. Det turte ikke det på en så spesiell bil men kunne kansellere timen. Ringte så til Sandven som hadde time klokka 8. Firehjulskontrollen var ferdig tre kvarter senere, rattet justert, og feilmeldingene borte! Alt i den skjønneste orden med andre ord. Firehjulskontrollen betale jeg 1404,- ink MVA og en hundrelapp i verkstedmateriell, tror NAF skulle ha 1690,- for oss ikke-medlemmer. Takk for alle svar, fryktet dette skulle bli svindyrt. Har for øvrig en øvre opphengskule og to boltesett til øvre bæresarm (mangler en mutter på ett av settene) til overs dersom noen vil ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Fikk du E i displayet på Ipac eller fikk du F? Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chocolademan Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Har hørt om flere som fikk de samme feilmeldingene etter bytting av bærearmer. Alt ordner seg etter 4 hjulskontroll. Firehjulskontroll for 1404,- ink MVA er en bra pris, da vet jeg hvor jeg skal snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lr3hunter Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 justere ratt?? på 4hjulskontroll så blir jo rattet låst fast i midt stilling.. så justere mann bak/forstilling skjønner ikke hvorfor naf IKKE torde å justere ratt på denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 NAF får litt skrekken av ting som har med feil å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.