Gå til innhold

Ny bil på plass


Ivan Peter

Anbefalte innlegg

Da har jeg hentet denne i dag:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48921677&folderId=1373124

 

Bilen er tight og fin, og selger er en ryddig kar. Ved NAF kontroll påpekte dem en del foringer på bærearmer, skal ha grundigere kontroll av verksted neste uke da jeg ikke helt stoler på NAF.

De klarte forøvrig å låse håndbremsen (under testen) mens bilen stod på ruller i fart...

 

Rett etter omreg skjedde følgende:

bil gikk i lås på access height

ved restart av bilen låste den seg i suspension fault normal height only, kjørt ca 50 mil etter dette.

EDIT: Får ikke justert høyde.

 

Noen som har verktøy som er så grei og kan bistå med diagnose i Skedsmo\Oslo området?

Har lyst til å lese av feilkode før jeg kontakter verksted selv.

 

Planen er forøvrig å gjøre følgende med bilen:

Montere hundegitter

Takgrind

Lyktegitter

Ny stereo\DVD nakkestøtter

Webasto

 

 

På forhånd takk:)

 

MVH Ivan

Endret av Ivan Peter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere med flott bil Ivan:)

Har et godt tips

Schokolademan her på forumet/ Eliso Diagnostic på Tåsen løser nok mange spørsmål for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Takgrind, nytt Prospeed felleskjøp på gang: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=66779&page=3#entry776811

Ellers er det mange som liker Front Runner som forhandles av Praesto4x4 her på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil, ser du nevner Webasto på listen med gjøre ting, det skal den ha fra fabrikk, men du tenker kanskje på fjernstyring? Steroen er du nok stuck med, den kan ikke enkelt byttes da den er en integrert del av bilens mange andre systemer, men det finnes andre måter å ordne DVD i baksetet, tilkobling av flere lyd og eller videokilder (gvif modul, søk på forum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter diagnose hos Sandveen i dag av suspension meldingen så må kompressor byttes, fikk tilbud på 11750,- noe jeg ser på som overkommelig.

Foringer bak\foran skal også bytte før dem slites helt ut, totalt kom det på tett mot 30k.

 

Har fått tilbud fra et forum medlem på GSM styring til webasto så skal se om jeg ikke slår til på denne.

Dere sier at webasto er fabrikk montert, er det ingen timer via ECU på denne? Har ingen knapper for "tilleggsvarme" slikt det er vanlig for biler med webasto.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får all mulig fjernstyring til webasto, men den store hemskoen er at du aldri får varmet opp kupéen med webastoen.. Utrolig kjipt, ja det er noe vi alle kan skrive under på.

 

Finnes noen busemekkløsnininger, men ingen gode.

 

Skulle ønske Land Rover gjorde dette litt bedre fra begynnelsen av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...