olehenrikfjeld Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 En liten utfordring i en ellers fredelig og hyggelig ferietur. Kanskje noen kan hjelpe meg til å få en bedre ferie? Her er situasjonen. Jeg har 2.25 bensinmotor med ny toppakning (ref tidl tråd). Motoren går fint. Hvis jeg stopper en stund og starter igjen mister jeg alltid kraft i første motbakke. Motoren går greit på tomgang men orker ingenting. Etter en stund går det greit igjen og alt er normalt. Dette skjer selvsagt bare der det er sterkt trafikkerte motbakker uten mulighet til å slippe noen forbi ☺... dess lengre jeg kjører mellom stoppene dess mindre sannsynlighet for at det skjer. min teori er luft i bensintilførselen. Andre forslag? Ellers er det kjempegøy å ta med ungene på mini-safari med telt og gammel land rover. Må prøves! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LRseries_1 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Bensin damp i forgasseren, gjør at flotør ikke åpner for mye bensin. Prøv å hell litt kaldt vann på forgasser etter stopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Ligner på et problem jeg har hatt. Stå og se på drammeglasset et par minutter mens motoren går på tomgang. Kommer det av og til bobler er det luft i bensintilførsel. Det hadde jeg og det var tankvelgeren som var synderen ( pakningen inni denne + stramming av mutteren på baksiden). Stilig bil forresten ! Endret 29. juli 2014 av Kristian Kvart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 bensinpumpa på min exmil var synderen, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olehenrikfjeld Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Takk for tips. Skal prøve litt så fort regnet gir sec. Bensinpumpa er helt ny, men det kan jo være jeg ikke har fått strammet rørene ordentlig til. Hvorfor blir det bensindamp i flottørkammeret? Er det fordi det er for mye luft der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvsyv Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Takk for tips. Skal prøve litt så fort regnet gir sec. Bensinpumpa er helt ny, men det kan jo være jeg ikke har fått strammet rørene ordentlig til. Hvorfor blir det bensindamp i flottørkammeret? Er det fordi det er for mye luft der? Moderne bensin er mer flyktig, enn i gamle dager. Bensinen fordamper ved lavere temperatur enn før; hvis bensinen fordamper (går vekk fra kompakt væskeform) før den når frem til bensinpumpa så klarer ikke bensinpumpa å pumpe dampen. Løsningen kan være å fukte ei fille eller mose eller finne andre kalde/våte ting fra naturen -- eller man kan blande inn litt parafin i bensina. Jeg opplevde problemet første gang under Sjøormløpet med en 1954 Land-Rover -- og jeg var ikke den eneste. Mange veteranbiler fikk problemer den varme sommerdagen. Den bensina vi kjøper i dag er ikke hva den engang var. ...men det kan jo være andre årsaker til problemene du nevner, men i og med sommervarmen vi opplever vil jeg mistenke bensina framfor bilen. Mvh Halvor Syvertsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.