Gå til innhold

Verksted i nærheten av Mo i Rana


ksskaret

Anbefalte innlegg

Mellom Mosjøen og Mo i Rana gikk bilen, en l322-2010-Tdv8, i "limp mode" med melding om "limeted power" og etterhvert det oranjsje symbolet for motor.

 

Tok en ctr-alt-del ved å slå av/på motor. Etter noen km kom symbolet igjen og på nytt "limp home" mode- Har med Faultmate og fikk en rekke "intermittent" feil, herunder signal til a-side turbo. Etter noen "reboots" har vi ankommet campingplassen i Mo i Rana og har fortsatt 600 mil igjen før vi kommer til vårt nye hjem :)

 

Så til selve spørsmålet; er det noe verksted i Mo i Rana som kan tenkes å kunne håndtere en Range Rover ;) ? Eller må det kjøres til Bodø eller Tromsø.

 

:)

Endret av ksskaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt tankevirksomhet med en kald øl i handa kom jeg på at jeg hadde hørt en lys "skurre" lyd når jeg passerte 2000 rpm. Opp med panseret og kontroll av begge intercoolerslangene til turboene. Og DER var forhåpentligvis feilen. Den ene slangen hadde sprukket/revnet ca. 5 cm. Sannsynligheten for en slik slange i Mo i Rana er vel lavere enn å vinne i lotto vil jeg tro. Prøver meg med noen runder med "duck tape" og håper de har en slik slange i Bodø :(

 

Regner vel med at en slik reperasjon ikke holder lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema burde ha.

 

Takk skal du ha Rolf, traff en hyggelig kar på Namskogan familiepark som hadde mange låvord om deg, og biltema er registrert, kjørte forbi den :)

TESS eller Hydroscand har vel en slangestump som sikkert passer til du får ny :)

Godt tips, skal se om de har en løsning.

 

VBF som mange har konkludert opp igjennom tidene !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har både Tess og AEO (Albert E Olsen) her i Mo i Rana. Begge har bra utvalg i slanger og diverse. I tillegg til Biltema, Jula,Clasohlson og sånn. Ellers så burde det la seg gjøre med nødrep med teip som du allerede har gjort. Hvis det er snakk om trykk kan du forsterke med vulkteip + tjeraband/teip. Trenger du tips hjelp ring meg på 997044atten :-)

Mvh Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja 600 mil var vel noe drøyt, som den observante leser så var det jo 60 mil. Jeg stakk innom Tess i dag tidlig. Der jobbet en knakende hyggelig kar ved navn Steinar, tross ferieavvikling og mye stress kastet han seg rundt. Han krympet rørstusser, skar slanger og improviserte en solid løsning som fungerte knallbra !!!!

 

Prøvde også å ringe gutta i Bodø, men vanskelig å komme igjennom. Men etter en stund ringte de tilbake og spurte hva de kunne hjelpe med :) Desverre måtte de påregne 5 dager leveringstid på en slik slange, slik at det befant seg ingen umiddelbar løsning i Bodø. Men tross alt så fulgte de opp på en meget bra måte :)

 

Ingen problemer resterende vei :) Takk for gode tips !!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...