Brym Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Fikk motorlyset på her i begynnelsen av bilferien, etter litt googling fant jeg ut at det var noe med avgassen og at det ikke var farlig å kjøre hjem med. Motorlyset slukket ikke om jeg tok tenningen av og på, men etter en "av-og-på" manøver med tenningsnøkkelen går motoren fint til jeg går over ca.2500rpm, når jeg bikker denne magiske grensen går den i et slags nødmodus som gjør at jeg får maks ca.1200rpm på motoren (ikke noe å kjøre på bilferie med). Nå trenger jeg et diagnoseapparat og hadde håpet på at noen entusiaster kunne lånt meg et, denne bilen har strengt tatt kostet nok nå. Eventuelt om noen har opplevd liknende og kan gi meg noen verdifulle råd? Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Hvor hen i landet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brym Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2014 Rogaland - Sandnes/Stavanger Har fått lånt meg en slik OBD2 dings nå, så jeg får se om den gjør susen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Intercooler slange eller wastegate som sitter fast er mitt forslag sånn uten feilkoder å gå etter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Hva med EGR ventiler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brym Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 EGR ventiler er nettopp byttet, ladeluftslanger og wastegate tipper jeg fungerer siden den går som den skal (får ladetrykk) opp til ca 3000rpm og går i nødmodus etter dette. Lurer på om den får for lite diesel og derfor får feil verdi på lambda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Det er ingen lamda på Tdv6, sjekk slanger, spesielt den øvre for sprekk, Turbo er variabel, hvis ikke denne regulerer som den skal vil den legge av Pga at den kan få for høyt trykk ved høyere turtall. Det er ikke uvanlig at disse kan sette seg fast eller gå tregt etter mange år i drift.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.