Gå til innhold

Diagnoseapparat til Disco3 TDV6 feilmelding på motor


Brym

Anbefalte innlegg

Fikk motorlyset på her i begynnelsen av bilferien, etter litt googling fant jeg ut at det var noe med avgassen og at det ikke var farlig å kjøre hjem med. Motorlyset slukket ikke om jeg tok tenningen av og på, men etter en "av-og-på" manøver med tenningsnøkkelen går motoren fint til jeg går over ca.2500rpm, når jeg bikker denne magiske grensen går den i et slags nødmodus som gjør at jeg får maks ca.1200rpm på motoren (ikke noe å kjøre på bilferie med). Nå trenger jeg et diagnoseapparat og hadde håpet på at noen entusiaster kunne lånt meg et, denne bilen har strengt tatt kostet nok nå. Eventuelt om noen har opplevd liknende og kan gi meg noen verdifulle råd?

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR ventiler er nettopp byttet, ladeluftslanger og wastegate tipper jeg fungerer siden den går som den skal (får ladetrykk) opp til ca 3000rpm og går i nødmodus etter dette. Lurer på om den får for lite diesel og derfor får feil verdi på lambda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen lamda på Tdv6, sjekk slanger, spesielt den øvre for sprekk, Turbo er variabel, hvis ikke denne regulerer som den skal vil den legge av Pga at den kan få for høyt trykk ved høyere turtall. Det er ikke uvanlig at disse kan sette seg fast eller gå tregt etter mange år i drift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...