Gå til innhold

Svendsen Eksos, meget god service


smejan

Anbefalte innlegg

Min D2 har i lengre tid hatt ikke-fungerende A/C, noe som til slutt ble uutholdelig for undertegnede. Så, før langtur til Rondane i helgen, ble time bestilt for Klimaservice hos Svendsen Eksos på Ensjø i Oslo. De skriver på sine sider at "Ved klimaservice bytter vi gass og og kontrollerer trykk, ytelse og temperatur.", og det hørtes ut som akkurat det jeg trengte.

 

Jeg møtte opp til avtalt tid, og ble møtt av hyggelige folk som tok imot bilen umiddelbart. Det ble raskt konstatert hull på røret der det vanligvis er hull (der det passerer gjennom karosseriet foran på vei til radiatoren). De sa de ikke hadde riktig rør på lager, men at kunne prøve å skjøte inn en rørdel i stedet. Jeg sa ja takk, og satt meg på bussen til Aker Brygge B). Et par timer senere ringte de og sa at de ikke klarte å få det tett nok siden røret i bilen hadde en dimensjon de eller andre leverandører ikke klarte å skaffe. Slange var også forsøkt, men uten hell. Så sa han at de ikke skulle ha en krone betalt for jobben hittil, og at hvis jeg klarte å skaffe originalrøret skulle han sette det inn gratis for meg!

 

Jeg var jo ganske fornøyd med det (selv om det fortsatt var varmt i bilen), og reiste derfra. Senere samme dag hadde jeg et annet ærend hos LANDReas, og fortalte ham om dagens opplevelse. Han visste at CaspianBlue hadde akkurat det jeg trengte liggende hjemme, og kort tid etter hadde jeg godbiten i hende (tusen takk, begge to!).

 

Neste morgen troppet jeg opp hos Svendsen Eksos klokken 7 (de åpner 8...) og smisket meg innpå dem klokken 8:00:01. De sa ja til å bytte røret, og startet tvert. De brukte maks 40 minutter på jobben, og så brukte maskinen deres én time på å fylle gass og rense eller hva den gjør. Sum totalt for hele jobben ble kr. 1.590,- som er normalpris for en Klimaservice; de skulle ikke ha noenting for hverken jobben eller ekstraservice eller min sniking i køen på fredag eller noe!

 

Alt i alt en meget god opplevelse, og jammen blir det ikke skikkelig kaldt i bilen også!

Svendsen Eksos på Ensjø der, altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...