Gå til innhold

Off-road Campingvogn


Anbefalte innlegg

Det er utelukknde ei fråge om Vikingdollar & behov samt kor mykje du vil legge i dette sjøl.

Sjøl restaurerer eg ei eldre veteranvogn som vil verte tilpassa i høgde med meir for å matche trekkvogna.

Det finnes ei haug med firmaer på Kontinenter som bygger vogner med COC iorden slik at intet er ivegen for bruk etter offentlig vei her heime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regelmæssig tatt meg i at drømme om off-road campingvogn. Ligeså ofte har jeg tænkt hvor fri man ville være mht veivalg hvis vi efterlatte den lille og lette "off-road" telthengeren (Ægisvagn) hjemme.

Jeg tror at den beste løsning for rigtig off-road er et telt (tak, jord) eller hevetop løsning til offroaderen/ pickuppen. Men jeg glemmer det hver gang jeg ser de lækre Australske offroad camping hengere og campere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i mykje av dine betraktningar Kjartan, ein hengar eller for den saks skuld ei campingsvogn er eit drawback i terrenget.

Når ein allikevel ser fks at dei både på Australkontinenter & i Sub-Sahara strok veldig greit kjem seg fram med sine "vogn-tog" er er sikker på at dette går greit.

Så får ein heller kople ifrå når det vert for ulendt...

Det er ikkje lenge sidan eg var med å stå fast i laussand med bil & tung hengar.... Det krev litt ekstra innsats mtp berging.... :P

 

@ HrAnders; Det fines supre vekselsystem å få kjøpt B) Då kan ein få seg ein lekker bu-container, varehengar eller liknande etter eige behov.... Iallfall er dette noko eg ser på med intereserte auge. Multifunksjonalitet er stikkordet :) Desverre med ein anstendig prislapp :wacko:
Utover dette ser eg også det som mange andre; Nyttefaktoren i særlig skandinaviske strok er begrensa, vi kan ikkje basere oss på å "leve" so mykje ute som ein kan i tropiske strøk når ein reiser på tur.....spesielt om det er små-folk med. Derav har eg no vogn....

Endret av JefeDeMaquinas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være Eriba som passer best for oss, liten og lett og henger (kanskje) godt etter en LR?

Har tenkt mye på disse, da de har fin høyde og bredde, kanskje en i lik farge også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei ned fra fjellet (fisketur i 2008). Bilen i våres bakspeil her var meget kapabel. Dodge v8 pickup på 38" dekk og med lett popup camper. Vi satte våres telthenger fast en gang i turen (gjørme), pga hvor lett den er kunne vi skubbes fri. Bonden som eier jorden vi kjørte igjennem ble forbauset, hadde regnet veien (track) uegnet selv for ATV.

image.jpg

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har sett en del A-linere i Þórsmörk i Island (generelt en dårlig vei/track plus 3 større elver som skal krysses og en del småelver hvis det regner).

Den er nok ikke beregnet til terrengkjøring, men du kommer langt med en A-liner hvis du kjører forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre med en liten Hobby vogn på drøyt 4 m bak min Def og har dratt den med på jakt de tre siste årene. Har kjørt på de minste og dårligste veien nor-trøndelag og nordland har hatt å by på, uten problem. De å tenke på er og få plass til vogntoget når en skal inn i marka, men en skal også hjem. Ikke så tøff som de Australske vognene, kanskje en modifisering kunne ha vært noe...

 

Har ikke bilde fra jakt, så Tyskland får duge.....

 

Jakt 2012 002.JPG

Endret av Benricco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Enig! Den kler Defenderen meget godt. Jeg må dog ha en 750 kilos, da jeg ikke vil ta tilleggskort. Derfor har jeg ikke sett nærmere på Eriba. Ikke fult så tiltrekkende som den overstående vist av RonnyS, men . . . . . .  Bosatt i Sverige med norsk B kort som jeg vil beholde. Jeg liker Eriba godt og søk ga resultat på en Eriba 750 kg. (Blocket.se)

 

Selgeren sier bl.a. 

Sitat

Det här är husvagnen som passar för jakt eller fisketurer, eller kanske efter veteranbilen då den är extremt lättdragen med god framkomlighet i terrängen.

Kan dette stemme?

 

eriba.JPG

 

Et stort pluss er taket!

 

eriba1.JPG

Endret av LandRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...