Gå til innhold

Hvor kommer dreneringen av AC ut under bilen? D3


engebo

Anbefalte innlegg

Kjørte i dag bilen opp på bukker for å se på den vakre Lanolin understellsbehandlingen :)

Har ikke på beskyttelsesplatene så det skulle være enkelt å se.

Bilen står skrått med forhjulene oppe på bukkene og bakhjulene nede på bakken.

Ser da at det drypper klart vann fra bakre venstre kant av automatkassa. Det kan se ut som det kommer ned langs kanten av kassa.

Er dette dreneringen fra klimaanlegget?

Jeg ser normalt ikke noe vann under bilen når jeg kjører med beskyttelsesplatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utløpsstedet for acdreneringa ja.

Når det ikke drypper der fyller du kupeen istedenfor, du bør derfor sjekke dreneringa under er åpen og at skjøten under sparkepanelet nede til høyre i førerfotbrønnen ikke tetter seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utløpsstedet for acdreneringa ja.

Når det ikke drypper der fyller du kupeen istedenfor, du bør derfor sjekke dreneringa under er åpen og at skjøten under sparkepanelet nede til høyre i førerfotbrønnen ikke tetter seg..

Det er 1 på hver side.

 

 

Hvordan får du sjekket dette over girkassa?

Når du ser de inni bilen, ser du hvor i området under bilen du må se etter utløpet. Du kan ta slangen av fra ventilasjonsdelen inni bilen og stikke noe gjennom for å se om de er tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta slangen av fra ventilasjonsdelen inni bilen og stikke noe gjennom for å se om de er tette.

 

Da mener du å koble den fra oppe og dra slangen ned mot gulvet, den ca 5-10 cm delen som går ned i gulvet? (kom lett til den venstre ved gasspedalen, har ikke sjekket den andre siden ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ja, lurte på hvorfor den fliken var bretta opp der :)

 

Takk for hjelpa, da skal jeg prøve å få sjekket om de er åpne. Har ikke soltak, så de bør være det, men det ser ut som det bare kommer på ett punkt under bilen, men burde vel være to siden det er en på hver side av midtkonsollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fogga: takk for hjelpen!

 

Det var jo veldig enkelt å sjekke på begge sider ved å dra i den "fliken".

Da viste det seg at venstre drenering var åpen og høyre tett.

På høyre side stod det vann som da havna på gulvet på passasjersida.

Her lå det noe å sperra som ved første øyekast kunne se ut som små stein, men som jeg tror var glassbiter fra en knust frontrute. Jeg har sett rester av den andre steder bak hanske rom osv. Hvordan kan dette ha kommet i dreneringa, kan det ha kommet inn via vifta/pollenfilter!?

 

Stakk opp med en stjernetrekker og blåste opp begge dreneringene med luft til slutt.

Ett siste spm: når det stod vann og stanget på ene siden av, kan det påvirke kjøleeffekten eller effekten på A/C?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...