Gå til innhold

Nullstille hjerne. - Kortslutte


Bartlett

Anbefalte innlegg

Du kan låne min hjerne, den er både kortsluttet og snart nullstilt. Men ferien begynner i dag! Jippiii! :DB)

 

Ikke uvanlig å nullstille hjernen ved å koble fra batteriet og holde polskoene sammen. Tror det er minimum 30 sekunder.

 

Er det D2 du har, så kan det jo være trøbbel med XYZ-bryteren på girkassen. Søk på forumet og du vil garantert finne noe om det.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er D2 ja. :-) 30 sekunder? Søkte litt og leste 5 sekunder. Prøvde det. Er det 30 sekunder som gjelder?? Tok av minuspolen, lot plusspolen stå på batteriet og holdt eb skiftenøkkel mellom jordingsledningen og plusspolen i fem sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig begge skal kobles av batteriet. Mener å huske at på D3 er det blitt sagt både 20 og 30 sekunder. Jeg har egentlig aldri før hørt om denne løsningen fungerer på D2 også, men det kan jo hende.

 

Har mer tro på at XYZ-bryteren din er gått, men ta en diagnose med Nanocom. Ikke bytt noe du ikke vet om er i stykker, eller i hvert fall 99% sikker på at er i stykker. ;)

 

Det kan også være at kabelen fra/til girkassa gnager et sted. De passerer gjennom en ring litt oppå kassa et sted. Flere som har hatt litt tull der. Pass også på at alle kabler til girkassen er tvunnet skikkelig, for å unngå interferens utenifra.

 

Hvor langt har bilen gått, og hvilken årsmodell er det?

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er gått 130.000 og er en 2001 modell. Var OEC som foreslo å prøve dette før jeg ev bestilte time hos dem. Men hadde såpass dårlig linje at jeg ikke helt hørte fremgangsmetoden i detalj. Men da er i hvertfall dette en metode som også fungerer på D2 :) men det kan jo også være at det hjalp å bare koble fra batteriet i 30 sekunder som de også nevnte som ett første forsøk. Det er i hvertfall i orden igjen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er gått lite for alderen. :) Og det er jo alltid kjekt.

 

Har lest litt om problemet. Og ser at det er nevnt noe lekkasjer fra AC som har skapt trøbbel. Nå vet ikke jeg om det er samme jeg er offer for. Men for en tid tilbake oppdaget vi at det kom vann ut i fot-brønnen på passasjersiden fremme. Lokaliserte dette til en gummislange som mest sannsynlig har med utløpet fra AC!? Fikk den inn på festet sitt igjen og har ikke tenkt mer på det. Men i dag var det vått igjen ..... Kanskje dette er synderen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TD5 ecu "nullstiller" seg selv etter 15 sekunder at tenningen er skrudd av. Da hører du det klikker i main releet.

Utover det kan du ikke påvirke "innholdet i den noe mere uansett hvor mye du kortslutter og ordner.

Om det er can bus som er årsak til feil kan du tvinne litt ekstra på de gule og hvite som allerede er tvinnet.

Ellers kan det være xyz brytern som nevnt over som gjør at ting kommer i ulage.

For og nullstille girkasse ecu må du kople til diagnose og nullstille adaptive learning på girkasse ECU'en. Den nullstiller seg selv om du skrur av og på 50 ganger. Den bruker de siste 50 kjøringene på og lage et kjøremønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...