Bartlett Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hei. Bare så jeg ikke gjør noe dumt. Har fått blinking i M S og Drive på girkasse. Fikk forslag om å nullstille hjernen ved å kortslutte ved hjelp av batteripoler. Hva er riktig fremgangsmåte her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Lobotomi. Au au. Hvilken bil er det snakk om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Du kan låne min hjerne, den er både kortsluttet og snart nullstilt. Men ferien begynner i dag! Jippiii! Ikke uvanlig å nullstille hjernen ved å koble fra batteriet og holde polskoene sammen. Tror det er minimum 30 sekunder. Er det D2 du har, så kan det jo være trøbbel med XYZ-bryteren på girkassen. Søk på forumet og du vil garantert finne noe om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bartlett Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Er D2 ja. :-) 30 sekunder? Søkte litt og leste 5 sekunder. Prøvde det. Er det 30 sekunder som gjelder?? Tok av minuspolen, lot plusspolen stå på batteriet og holdt eb skiftenøkkel mellom jordingsledningen og plusspolen i fem sekunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Tror egentlig begge skal kobles av batteriet. Mener å huske at på D3 er det blitt sagt både 20 og 30 sekunder. Jeg har egentlig aldri før hørt om denne løsningen fungerer på D2 også, men det kan jo hende. Har mer tro på at XYZ-bryteren din er gått, men ta en diagnose med Nanocom. Ikke bytt noe du ikke vet om er i stykker, eller i hvert fall 99% sikker på at er i stykker. Det kan også være at kabelen fra/til girkassa gnager et sted. De passerer gjennom en ring litt oppå kassa et sted. Flere som har hatt litt tull der. Pass også på at alle kabler til girkassen er tvunnet skikkelig, for å unngå interferens utenifra. Hvor langt har bilen gått, og hvilken årsmodell er det? Endret 4. juli 2014 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bartlett Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Bilen er gått 130.000 og er en 2001 modell. Var OEC som foreslo å prøve dette før jeg ev bestilte time hos dem. Men hadde såpass dårlig linje at jeg ikke helt hørte fremgangsmetoden i detalj. Men da er i hvertfall dette en metode som også fungerer på D2 men det kan jo også være at det hjalp å bare koble fra batteriet i 30 sekunder som de også nevnte som ett første forsøk. Det er i hvertfall i orden igjen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Gull! Tenk om alt hadde vært så enkelt. Bare 130' siden '01?!? Det var jammen lite! Endret 5. juli 2014 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bartlett Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Ja den er gått lite for alderen. Og det er jo alltid kjekt. Har lest litt om problemet. Og ser at det er nevnt noe lekkasjer fra AC som har skapt trøbbel. Nå vet ikke jeg om det er samme jeg er offer for. Men for en tid tilbake oppdaget vi at det kom vann ut i fot-brønnen på passasjersiden fremme. Lokaliserte dette til en gummislange som mest sannsynlig har med utløpet fra AC!? Fikk den inn på festet sitt igjen og har ikke tenkt mer på det. Men i dag var det vått igjen ..... Kanskje dette er synderen ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 TD5 ecu "nullstiller" seg selv etter 15 sekunder at tenningen er skrudd av. Da hører du det klikker i main releet. Utover det kan du ikke påvirke "innholdet i den noe mere uansett hvor mye du kortslutter og ordner. Om det er can bus som er årsak til feil kan du tvinne litt ekstra på de gule og hvite som allerede er tvinnet. Ellers kan det være xyz brytern som nevnt over som gjør at ting kommer i ulage. For og nullstille girkasse ecu må du kople til diagnose og nullstille adaptive learning på girkasse ECU'en. Den nullstiller seg selv om du skrur av og på 50 ganger. Den bruker de siste 50 kjøringene på og lage et kjøremønster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.