Gå til innhold

programmering/synking nøkkel 1 P38


knutharald

Anbefalte innlegg

 

Hei,

 

Er det noen som har gode tips for resynking av nøkkel 1????

 

Siden jeg kjøpte min P38 har ikke nøkkel 1 virket for fjernlåsen/alarmen.

Nå kjøpte jeg et renovasjonssett (nytt knappe-deksel, nye batterier og nytt bakdeksel) for å få fart på den nøkkelen igjen.

jeg søkte på nettet og fant ut den vanlige re-synkeprosedyren: stikk nøkkelen inn i låsen på førersiden, hold inn åpneknappen på nøkkelen, vri nøkkelen til venstre, vent tre sekunder, vri den tilbake og slipp knappen. Deretter hold inn låseknappen, vri nøkkelen mot høyre, hold i tre sekunder og deretter vri den tilbake og slipp knappen... Noen foreslo å ta først låsingen, deretter opplåsningen...

Jeg prøvde begge deler, men det hjelper ingen ting på nøkkelen, den synker ikke md bilen likevel og jeg kan ikke låse den opp med fjernlåsen/ta av alarmen.

 

Er det noe spesielt med nøkkel 1? Er det noe annet jeg bør gjøre? Jeg vil gjerne ha to fungerende nøkler så jeg ser frem til alle gode tips.

 

mvh

 

KH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan ikke huske at sync prosessen er akkurat slik, skal sjekke dette...men uansett så kan det jo hende at nøkkelen er defekt. Da kan du bestille en ny nøkkel ut i fra bilens VIN nr fra Lr forhandler eller Famous Four. Det skal ligge 2 reserve nøkler ferdig linket til bilen for etterkjøp.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• If the vehicle is locked, press the ’unlock’
button on the handset and then unlock the
vehicle using the key.

• If the vehicle is unlocked, press the ’lock’
button on the handset and then lock the
vehicle using the key.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er ett skifte i syncroniseringsmetoden i 97, så det er litt uviss hvilken variant du har. Prøv å sette nøkkelen i tenningslåsen og trykk på åpne knappen. Funker ikke dette, så har du ikke friendly resync. da er metoden som beskrevet av wildrover over her.

Virker ingen av delene er nok handkontroll senderen defekt.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følgte med kodekort til min, som man bruker som vist i bruksanvisning me x-antal til venstre , og så x-antal tilhøyrer, osv,osv

Dette fungerer med ødelagtnøkkel slik at startsperen går av, og som resynk hvis du parkerer ved en trafokiosk eller en BMW...........eller noe .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

• If the vehicle is locked, press the ’unlock’

button on the handset and then unlock the

vehicle using the key.

• If the vehicle is unlocked, press the ’lock’

button on the handset and then lock the

vehicle using the key.

 

På vår 1998 P38 var det denne versjonen som fungerte nå i kveld, men kun når jeg vred nøkkelen mot høyre/bakover/låse mens jeg trykket på låseknappen på nøkkelen. Ble gjentatt på begge nøkler, så nå fungerer alt igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If the vehicle is locked, press the unlock

button on the handset and then unlock the

vehicle using the key.

If the vehicle is unlocked, press the lock

button on the handset and then lock the

vehicle using the key.

Brukte nylig den metoden på en 96 for å synce nøkkel 1 som hadde ligget batteriløs en stund. Gjorde låse opp varianten. Virket helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...