Gå til innhold

Slakke i ytre endeledd, 4hjuls kontroll på D3


rrcjonny

Anbefalte innlegg

Fikk påvist slakke i ytre endeledd, venstre side på EU kontroll. Lurer derfor på kvalitetsforskjell på endeledd, hvor man bør kjøpe? Har handlet hos paddocks før, men tror jeg vil ha delene litt kjappere nå da ferien venter..

 

Så til 4hjuls kontroll. Nardo Bil skal ha "ca"3000,- mens lokalt verksted på Levanger tar 1200,- .

Nardo har en høyere timespris, og hveder det ikke er standar hjulstillings kontroll.. Stemmer det? Kan det vere seg sån at det lokale verkstedet ikke klarer å ta kontrollen? Eller er dette bullshit..?

 

De samme verkstedene skal ha hhv 1300,-(Nardo) og 495,-(lokalt) + evt arbeid for endeledd (ca samme pris i montering)

 

Bytte av endeledd klarer jeg sikkert selv, men hjul kontroll kunne vert greit å få gjort av noen som kan det..

 

hilsen en som gleder seg til en lang bilferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å utføre hjulstillingskontroll på en d3 er like standard som på alle andre biler,og den har lett tilgjengelig justering på alt sammen..Det eneste som er spesielt er at den bør settes i justeringsmodus med hjelp av diagnose utstyr slik at den tar hyppigere justeringer av høyden. Holder høyden mere stabil hele tiden så dette ikke påvirker målingen. Har tatt 4 hjulskontroll på min både med og uten dette uten at jeg kan si jeg merket noen forskjell. En annen utfordring kan være bolter som er rustet fast,men dette er heller ikke uvanlig på andre biler. Hvis alt var ok før bytte av endeledd så er det jo faktisk kun disse som skal justeres inn,og det er fort gjort.

Endret av disco3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at det bare er spissingen som må justerest så er det så å si en helt vanlig hjulstillingskontroll. Må en begynne å demontere for å justere camber bak og camber å caster forran så blir det mer kostbart. Ålesund Bil tar 2000 kr for en hjulstilling.

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Nardo gjorde jobben sin i februar, når bærebruer ble bytte både forran og bak, med påfølgende 4hjuls kontroll. Så er det kun spissing som skal justeres etter bytte av endeledd på venstre side..

 

Har jeg forstått det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å justere spissing med dagens utstyr så kalles det 4 hjulskontroll. Hos deg så burde alt annet være ok,og ikke kreve noen ny justering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...