Gå til innhold

D3: Varmeapparatet blåser kaldt venstre


Truls Vikin

Anbefalte innlegg

Ingen feilmeldinger eller problemer ved "diagnostic test". Bare kaldt på førersiden uansett om varmen er skrudd opp eller ikke. Passasjersiden er i orden.

 

Må vel være et spjeld eller blendmotor som ikke funker. Noen som har vært borti dette og vet hvordan jeg går fram for å finne feilen? Feilkodeleseren min har tatt kvelden så må vel kanskje skaffe en ny en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med feilkodeutlesing...

Og håper du har totalforsikring på bilen som inkluderer klima. Jobben med å demontere dashen er bortimot 6 timers jobb :(

Endret av CaspianBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!! Klimadekning - fint å bli trigget til å sjekke vilkår :) Og med Volvia total tror jeg det blir første tur til Motorpool i mitt eie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vribryteten for venstre side være kaputt og permanent "instillt" på kaldt? Den blir nok lettere å bytte enn komponenter langt nede i dashen.

Endret av Marius FM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også en mulighet. Skal få lest ut feilkoder, men som sagt ingen indikasjon på noe feil ved diagnostic self test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!! Klimadekning - fint å bli trigget til å sjekke vilkår :) Og med Volvia total tror jeg det blir første tur til Motorpool i mitt eie...

 

Ditto. Takk for info. Litt høy egenandel siden bilen er såpass gammel, men da har en ihvertfall en fast sum å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...