KennethA Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg har vært i kontakt med EWS, og Bearmach hadde visst ikke TUV-sett. Det hadde heller ikke Paddock. Har noen erfaring med sett som er TUV godkjent? Jeg har funnet dette: http://www.land-rover-parts-shop.com/en/ui/search.php?q=Terrafirma%20suspension%20kits%20Medium%20Load&af=DEFENDER%20%28NOT%20NAS%29 Varenummer TF214TUV litt ned på siden. Medium Load Pro Sport Suspension Kit. TUV Approved. Tror dere dette er av grei kvalitet? Finnes det noe billigere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hvorfor ikke OME? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Da spør jeg hvorfor OME Jeg har Trailmaster på på 90en min men har bestillt Terrafirma til 110en nå Har aldri hatt ome selv men er veldig fornøyd med Trailmaster sitt sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kong_zuki Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Trailmaster har 50mm og 20mm HD med TUV til RRC, OME har også garantert til RRC. Har selv gode erfaringer med både TM og OME. Terrafirma her jeg ingen erfaring med, men sikkert bra det å. Jeg kjøpte sette mitt direkte fra Tyskland, BGNor er forhandler for Trailmaster og OME her i Norge Har fått god støtte og hjelp fra Trailmaster produsenten under bygging og godkjenning av bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) OME har veldig god kvalitet. De er veldig gode å kjøre på år etter år. Terrafirma er hardere og mister spensten etter noen år synes jeg. Jeg har begge deler og er ikke i tvil. Endret 12. juni 2014 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Nå har det vel seg sånn at ome også er kjent for å sige litt sammen vel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Hjertlig takk for tips så langt. Jeg har akkurat sendt en forespørsel til BGNor der jeg ber om forslag og pris. Nevnte spesielt det settet fra Trailmaster. Har ingen erfaring fra heving av bil, men har senket mange, og alle har satt seg etter litt tid. Er normalt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Nomax har Trailmaster til 7300,-NOK. Syns ikke det var så sinnsykt dyrt. Det terrafirma settet jeg fant koster 4500+frakt og MVA til slutt, så det havner vel omtrent på 6500,- på døra mi. Da handler jeg heller i Norge. Får se hva BGNor skal ha. Kanskje jeg kan sette dem mot hverandre og prute noen kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har OME på defenderen, veldig godt fornøyd med det, akuratt passe stiv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Vær hundre prosent sikker på å få med tuv-papirene. De er nesten umulig å få i etterkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlie Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Trailmaster har 50mm og 20mm HD med TUV til RRC, OME har også garantert til RRC. Har selv gode erfaringer med både TM og OME. Terrafirma her jeg ingen erfaring med, men sikkert bra det å. Jeg kjøpte sette mitt direkte fra Tyskland, BGNor er forhandler for Trailmaster og OME her i Norge Har fått god støtte og hjelp fra Trailmaster produsenten under bygging og godkjenning av bilen min. Hva heter firma du kjøpte trailmaster kittet fra ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kong_zuki Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 http://www.trailmaster.de/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 (endret) Nå har det vel seg sånn at ome også er kjent for å sige litt sammen vel Det har vært noen tilfelker der folk har montert fjører som ikke passet bilen. Med rette fjører har jeg ikke hørt om det. Endret 22. juni 2014 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Oppdatering: Tok litt tid å bestemme seg, men her er det. TF216TUV Gleder meg ikke no særlig å få på dette til søndag nei.... Kom på ca 6500 med TUV papirer. Men en ting jeg funderer på, en av fjørene er ørlite grann lengre enn den andre bak og forran. Skal de da stå på førersiden? Endret 6. november 2014 av KennethA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Mener det ja.Noen ganger må man stokke litt på fjærene for å få rett bil. Men posisjonene burde stå i papirene,synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Du har selvfølgelig helt rett. Fjærene er merket med DS og PS (Driver side / Passenger side) og de høyeste skal på DS Takk takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
da_ Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hvor bestilte du fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 John Craddock. Veldig ordna forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DefenderOla Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Oppdatering: Tok litt tid å bestemme seg, men her er det. TF216TUV Gleder meg ikke no særlig å få på dette til søndag nei.... Kom på ca 6500 med TUV papirer. Men en ting jeg funderer på, en av fjørene er ørlite grann lengre enn den andre bak og forran. Skal de da stå på førersiden? Når var det du bestilte og fikk Terrafirma settet ditt? Årsaken til at jeg spør er at jeg har vært i kontakt med flere leverandører av Terrafirma hevesett og de sier at hevesettene, som tidligere ble levert med Tüv, nå ikke kan leveres av forskjellige årsaker! Men om du har handla nå de siste dagene/de siste ukene, så burde TF217TUV som jeg har kikka på, være greit å få tak i også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 Jeg satte ordren hos Craddock 15.09.14 og settet kom til postkontoret 29.09.14, så det var veldig nylig. Fikk ikke noe inntrykk at det var noe problemer. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Oppdatering: Tok litt tid å bestemme seg, men her er det. TF216TUV Gleder meg ikke no særlig å få på dette til søndag nei.... Kom på ca 6500 med TUV papirer. Men en ting jeg funderer på, en av fjørene er ørlite grann lengre enn den andre bak og forran. Skal de da stå på førersiden? Montert? Bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjoern Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Jeg bestilte ett Terrafirma sett fra John Craddock i april, de kunne ikke levere og kunne heller ikke gi noen god forklaring på hvorfor ikke. Enden på visa var at de tilslutt, i slutten av juni, sendte meg ett HD-sett (jeg hadde av ukjente årsaker bestillt Medium Duty...) Jeg har omtrent ikke kjørt bilen etter det ble montert, men kan iallfall slå fast at den er bedre å kjøre både på veien og i terrenget, godkjenning var ikke noe problem, så lenge jeg hadde TUV papirene med og hun kunne finne merkingen på dempere og fjærer. Hun brukte veldig lang tid under bilen og like lang tid på kontoret for å lese igjennom dokumentasjonen (arket). Etter ei lang stund kom det en eldre herre inn i hallen og tok en runde under bilen, nysgjerrig som jeg er lurte jeg på om hva han kikket etter. Svaret jeg fikk var et hun som satt og leste dokumentasjonen ikke kunne skjønne hva "den bjelken" var til, nevnte "bjelke" er beskyttelsen av parallellstaget. Han flirte litt og foralte henne at den hadde ingenting med hevesettet å gjøre, og at det var greit at den var der.... Mine framfjærer mener jeg at er merket med "Driver Side" og "Passenger side". Den på "Driver side" er litt lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Montert? Bilder? Denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Hei, Ja det stemmer. Fjærene var merket DS og PS ja, og jeg har passet på at merkingen på både fjærene og demperne peker ut og fram, så de er synlig uten å måtte gå under bilen eller heise den opp. Med TUV papirer og firhjulskontroll burde dette gå knirkefritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.