Gå til innhold

TUV godkjent 2" lift kit til RRC. Har noen erfaring?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært i kontakt med EWS, og Bearmach hadde visst ikke TUV-sett. Det hadde heller ikke Paddock.

Har noen erfaring med sett som er TUV godkjent?

Jeg har funnet dette: http://www.land-rover-parts-shop.com/en/ui/search.php?q=Terrafirma%20suspension%20kits%20Medium%20Load&af=DEFENDER%20%28NOT%20NAS%29

Varenummer TF214TUV litt ned på siden.

Medium Load Pro Sport Suspension Kit. TUV Approved. Tror dere dette er av grei kvalitet? Finnes det noe billigere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailmaster har 50mm og 20mm HD med TUV til RRC, OME har også garantert til RRC. Har selv gode erfaringer med både TM og OME.

Terrafirma her jeg ingen erfaring med, men sikkert bra det å.

Jeg kjøpte sette mitt direkte fra Tyskland, BGNor er forhandler for Trailmaster og OME her i Norge B)

 

Har fått god støtte og hjelp fra Trailmaster produsenten under bygging og godkjenning av bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk for tips så langt. Jeg har akkurat sendt en forespørsel til BGNor der jeg ber om forslag og pris. Nevnte spesielt det settet fra Trailmaster.

Har ingen erfaring fra heving av bil, men har senket mange, og alle har satt seg etter litt tid. Er normalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nomax har Trailmaster til 7300,-NOK. Syns ikke det var så sinnsykt dyrt.

Det terrafirma settet jeg fant koster 4500+frakt og MVA til slutt, så det havner vel omtrent på 6500,- på døra mi. Da handler jeg heller i Norge. Får se hva BGNor skal ha. Kanskje jeg kan sette dem mot hverandre og prute noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trailmaster har 50mm og 20mm HD med TUV til RRC, OME har også garantert til RRC. Har selv gode erfaringer med både TM og OME.

Terrafirma her jeg ingen erfaring med, men sikkert bra det å.

Jeg kjøpte sette mitt direkte fra Tyskland, BGNor er forhandler for Trailmaster og OME her i Norge B)

 

Har fått god støtte og hjelp fra Trailmaster produsenten under bygging og godkjenning av bilen min.

Hva heter firma du kjøpte trailmaster kittet fra ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vel seg sånn at ome også er kjent for å sige litt sammen vel ;)

Det har vært noen tilfelker der folk har montert fjører som ikke passet bilen. Med rette fjører har jeg ikke hørt om det.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Oppdatering:

 

Tok litt tid å bestemme seg, men her er det. TF216TUV

DSC 0045

Gleder meg ikke no særlig å få på dette til søndag nei.... :P:D
Kom på ca 6500 med TUV papirer.
Men en ting jeg funderer på, en av fjørene er ørlite grann lengre enn den andre bak og forran. Skal de da stå på førersiden?

 

Endret av KennethA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Tok litt tid å bestemme seg, men her er det. TF216TUV

Gleder meg ikke no særlig å få på dette til søndag nei.... :P:D
Kom på ca 6500 med TUV papirer.
Men en ting jeg funderer på, en av fjørene er ørlite grann lengre enn den andre bak og forran. Skal de da stå på førersiden?

 

 

Når var det du bestilte og fikk Terrafirma settet ditt? Årsaken til at jeg spør er at jeg har vært i kontakt med flere leverandører av Terrafirma hevesett og de sier at hevesettene, som tidligere ble levert med Tüv, nå ikke kan leveres av forskjellige årsaker! Men om du har handla nå de siste dagene/de siste ukene, så burde TF217TUV som jeg har kikka på, være greit å få tak i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

 

Tok litt tid å bestemme seg, men her er det. TF216TUV

Gleder meg ikke no særlig å få på dette til søndag nei.... :P:D
Kom på ca 6500 med TUV papirer.
Men en ting jeg funderer på, en av fjørene er ørlite grann lengre enn den andre bak og forran. Skal de da stå på førersiden?

 

Montert? Bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte ett Terrafirma sett fra John Craddock i april, de kunne ikke levere og kunne heller ikke gi noen god forklaring på hvorfor ikke.

Enden på visa var at de tilslutt, i slutten av juni, sendte meg ett HD-sett (jeg hadde av ukjente årsaker bestillt Medium Duty...)

 

Jeg har omtrent ikke kjørt bilen etter det ble montert, men kan iallfall slå fast at den er bedre å kjøre både på veien og i terrenget,

godkjenning var ikke noe problem, så lenge jeg hadde TUV papirene med og hun kunne finne merkingen på dempere og fjærer.

Hun brukte veldig lang tid under bilen og like lang tid på kontoret for å lese igjennom dokumentasjonen (arket).

Etter ei lang stund kom det en eldre herre inn i hallen og tok en runde under bilen, nysgjerrig som jeg er lurte jeg på om hva han kikket etter.

Svaret jeg fikk var et hun som satt og leste dokumentasjonen ikke kunne skjønne hva "den bjelken" var til,

nevnte "bjelke" er beskyttelsen av parallellstaget. Han flirte litt og foralte henne at den hadde ingenting med hevesettet å gjøre,

og at det var greit at den var der....

 

Mine framfjærer mener jeg at er merket med "Driver Side" og "Passenger side". Den på "Driver side" er litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ja det stemmer.

 

DSC 0052

DSC 0069

Fjærene var merket DS og PS ja, og jeg har passet på at merkingen på både fjærene og demperne peker ut og fram, så de er synlig uten å måtte gå under bilen eller heise den opp. Med TUV papirer og firhjulskontroll burde dette gå knirkefritt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...