Jump to content
LRforum
roy@pumpa.no

Hvem kan kjøre diagnose på Freelander?

Recommended Posts

Vi er flere som har utstyr for å stille diagnose og resette koder.

Men vi vet ikke om hverandre, og de som trenger dette -vet heller ikke hvem vi er...

Skulle vi lagd en liste / oversikt over diagnostikere?

Jeg begynner selv:

Jeg holder til i Krokstadelva utenfor Drammen, og har Hawkeye lisensiert for Freelander 1.

Den fungerer også på MG-F

+1 for den Roy. "Savner" en slik liste.

Jeg har diagnose til nyere biler med canbus. Discovery3, Range rover Sport 2005-2009. (ssd, Lr sitt eget diagnose program)

Mr.P

Jeg har AUTEL MaxiDAS DS708 Automotive Diagnostic System som tar de fleste biler. Bruker den jevnlig også på FL1.

Holder til på Sotra utenfor Bergen

Hawkeye for FL1 og Disco 3. Brekstad - ytre sør-trøndelag (Fosen)

+1 for den Roy. "Savner" en slik liste.

Jeg har diagnose til nyere biler med canbus. Discovery3, Range rover Sport 2005-2009. (ssd, Lr sitt eget diagnose program)

Mr.P

Har kjøpt meg multilisens til D3 nå

Jeg har Nanocom Evolution med fri VIN (Vehicle Identity Number) på D2 og Defender. Snart også lisens for D3, men tror dessverre den er VIN-spesifikk.

Edited by LANDreas

Eller i Østfold? Har Tres Amigos på besøk på en FL2 etter skivebytte foran. Skulle gjerne visst om den mener det er kabel/sensor som er gåen og i så fall hvilken side....

Ærlig talt:

Er det ikke flere som har utstyr?

Er det ikke flere som kan være behjelpelige og redde situasjonen for trengende brødre og søstre?
Kom igjen og skriv deg opp på lista!!!

Jeg har iCarsoft Multi System Scanner i 930 tiltenkt min FL2.

Er det noen som har en sånn diagnose/reset dimp for en FL1 i oslo området? :) .. eng M.I.L. lampa starta lyse :o:unsure::blink:blush den påstår det er noe feil med avgassene vist.. lambda sonde?

Jeg har iCarsoft Multi System Scanner i 930 tiltenkt min FL2.

En sånn har jeg og. Testet på FL1, funker greit nok til å lese/slette feilkoder. (Lengst nord på vestlandet)

Er det noen som har en sånn diagnose/reset dimp for en FL1 i oslo området? :) .. eng M.I.L. lampa starta lyse :o:unsure::blink:blush den påstår det er noe feil med avgassene vist.. lambda sonde?

Faktisk mulig at du ikke trenger Nanocam/Hawkeye for feilkoder på lambda/katalysator, type P0420 og deromkring. Mye av kodene of MIL-lampe som omfatter avgass kan slettes med en billig universal OBD-leser.

... Kan dere tro det da... nå var min FL så velloppdragen å slette den selv.... :D

må tilstå at den dukka opp etter å ha kjørt 15 km uten panseret skikkelig låst, i ekstremt fuktig vær..

Faktisk mulig at du ikke trenger Nanocam/Hawkeye for feilkoder på lambda/katalysator, type P0420 og deromkring. Mye av kodene of MIL-lampe som omfatter avgass kan slettes med en billig universal OBD-leser.

... Kan dere tro det da... nå var min FL så velloppdragen å slette den selv.... :D

må tilstå at den dukka opp etter å ha kjørt 15 km uten panseret skikkelig låst, i ekstremt fuktig vær..

Vel - må si at det ville ikke være første gang en Land Rover har vannskrækk. Jeg har en mistanke om at ingeniørene på de britiske øyer har store likheter med gamle sjøfolk... "Hvis man ignorerer at vann kan bli et problem - så skjer det ikke." :wacko:

Edited by yarnslayer

Har feilkode scanner til de fleste bilmerker som også har mulighet til å slette feilkoder, lese av forbruk via livedata så lenge bilen har obd2 veldig lett og mobil.

Holder forøvrig til på Bjørkelangen/Skotterud/Oslo?

Har den alltid i bilen.